Kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen opplever at NRKs TV-kanaler mister seere. Her under presentasjonen av NRKs høstprogram. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
annonse
annonse

I august så nordmenn mellom 10 og 79 år i snitt 92 minutter TV hver dag. Det er 16 minutter mindre enn i samme måned i fjor.

Det utgjør en nedgang på 14,5 prosent fra august i fjor, melder Kampanje.

Nedgangen er enda større blant seere mellom 20 og 49 år, som i gjennomsnitt så 57 minutter TV hver dag i august. Det er 17 prosent mindre enn i august i fjor.

annonse

NRKs TV-kanaler har en tilbakegang på 4 prosentpoeng til en seerandel på 36,3 prosent.

TV 2 har en oppgang på 0,8 prosentpoeng til en seerandel på 26,4 prosent for sine TV-kanaler.

Discovery-gruppen øker 1,8 prosentpoeng og har en seerandel på 19 prosent, til tross for at deres hovedkanal TVNorge har en liten tilbakegang.

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon