Noen av Telenors kunder i utlandet har lørdag formiddag hatt problemer med blant annet roaming etter et strømbrudd i en av selskapets sentraler. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

Et strømbrudd i en av Telenors sentraler førte lørdag til at noen av teleoperatørens kunder i utlandet hadde roamingproblemer.

annonse

Ved 13.30-tiden lørdag var feilen rettet, ifølge pressevakt Henriette Holte i Telenor.

– Dersom man fremdeles opplever problemer, kan man forsøke å sende en SMS eller foreta et anrop for å omstarte systemet, opplyser hun til NTB.

Det var Dagbladet som først omtalte problemene, som oppsto klokken 7.45 lørdag morgen.

Det var noen av selskapets abonnenter tilkoblet utenlandske operatører som ble rammet. Telenor har ikke fått melding om at kunder i Norge har hatt problemer.

Resett trenger din hjelp

Du kan støtte oss på Vipps nummer 124526.
Bankoverføring til kontonummer 1503.94.12826.
SMS "Resett fast" (59,- pr. mnd.) eller SMS "Resett" (200,- en gang) til 2474.

NB: Dette er helt separat fra Resett-abonnement og gir ikke tilgang til abonnementsinnhold. Resett-abonnement finner du ved å trykke her.