Diverse Tesla-biler ved utleveringssenteret på Lillestrøm. Foto: Fredrik Hagen / NTB scanpix
annonse
annonse

Forbrukerrådet har så langt i år fått inn 113 klager fra misfornøyde Tesla-eiere, noe som er rundt 30 flere enn i hele fjor. – Leit, sier selskapet.

Ifølge bladet Motor dreier det seg om klager der Forbrukerrådet må forsøke å mekle mellom kunden og Tesla Norge.

– Teslas utfordringer skyldes for en stor del barnesykdommer. Dessuten opplever en del kunder at det er vanskelig å få tak i Tesla når de får problemer med bilen sin. Det er med på å drive opp klageviljen, sier jurist og seniorrådgiver Thomas Iversen i Forbrukerrådet.

annonse

Tesla Norge betegner det som leit at det er en økning i antall klagesaker.

– Vi har erkjent og beklaget forsinkelser og andre problemer som oppsto i forbindelse med den mest hektiske leveringsperioden i mars. Det overrasker oss ikke om dette dessverre også førte med seg en økning i antall klager, sier kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland.

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon