Illustrasjonsbilde. REUTERS/Ints Kalnins/File Photo
annonse
annonse

– 2019 var et begivenhetsrikt og bra år for Telia Norge hvor vi har kommet langt på reisen med å bygge et nytt selskap etter sammenslåingen med Get TDC, sier adm. dir. Stein-Erik Vellan.

Blant flere høydepunkter i et begivenhetsrikt 2019 mener Vellan at beslutningen om å bygge ut 5G-nett innen 2023 er vel verdt å trekke fram.

– 2019 var et begivenhetsrikt og bra år for Telia Norge hvor vi har kommet langt på reisen med å bygge et nytt selskap etter sammenslåingen med Get TDC. Vi har nådd mange nye milepæler, og tatt flere steg i riktig retning for å gjøre våre kunders reise med oss enda bedre, sier Stein-Erik Vellan, administrerende direktør i Telia Norge.

annonse

– Den viktigste strategiske beslutningen vi tok handler om vårt løfte til våre kunder og samfunnet om å bygge ut et nasjonalt 5G-nett innen utgangen av 2023. Vi er godt i gang i Lillestrøm og ser frem til å åpne 5G-nettet kommersielt senere i år.

Andre høydepunkter i 2019 er lanseringen av Telia X, ny Get BoX, sterk vekst i bedriftsmarkedet, mange nye partnere samt seier og tapetsering av pallen i flere eksterne kundeservicepriser, heter det i en pressemelding fra Telia.

Det nye selskapet begynner å ta form

annonse

Sammenslåingen med Get TDC går etter planen, og selskapet lover flere nye overraskelser i tiden fremover.

– Aktivitetsnivået har vært høyt gjennom hele 2019, og byggingen av det nye sammenslåtte selskapet begynner for alvor å ta form. Vi ser mange spennende kundemuligheter som vi gleder oss til å dele med markedet fremover, sier Vellan, som begynte i jobben så sent som desember i fjor.

– Vi ser optimistisk på 2020, og gleder oss til å utfordre og lansere nye og innovative produkter og tjenester på tvers av teknologier og plattformer, sier adm dir Stein-Erik Vellan. FOTO: Telia

– Jeg er veldig imponert over alt det gode arbeidet alle folkene våre har gjort i 2019 med integrasjonsarbeidet samt å holde trykk i markedet og fokus på kundene.

Optimistisk for 2020

Totalt sett er de økonomiske resultatene for 2019 bedre på flere områder sammenlignet med 2018.

– For hele året sett under ett leverer vi solide tall, men underliggende er både inntektssiden og resultatsiden påvirket av en reduksjon i kundebasen på mobil. Samtidig ser vi en liten ARPU-vekst gjennom året og en fin utvikling på bredbåndssiden.

– De viktigste driverne har vært mobildatabruk, god kostnadskontroll samt synergier fra sammenslåingen med Get TDC hvor vi leverer som planlagt, sier Vellan.

– Vi ser optimistisk på 2020, og gleder oss til å utfordre og lansere nye og innovative produkter og tjenester på tvers av teknologier og plattformer.

annonse

Omsetningen i Norge havnet i 2019 på 3,51 milliarder NOK, mot 3,44 milliarder året før.

Telia hadde ved årsskiftet 2,27 millioner mobilabonnenter i Norge, som er en reduksjon med 48.000 sammenlignet med 2018.

Selskapet kan konstatere en vekst på 28.000 nye bredbåndskunder, noe som gir et totalt antall på 445.000.

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

annonse
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon