Pågangen er så stor hos koronatelefonen at frivillige nå har etablert en egen telefonlinje for folk som har spørsmål om viruset. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix
annonse
annonse

Pågangen hos helsemyndighetene er nå så stor at frivillige organisasjoner hjelper til med å svare på henvendelser om koronaviruset.

Norske Kvinners Sanitetsforening og Nasjonalforeningen for folkehelsen har etablert Frivillighetens Koronalinje i samarbeid med Helsedirektoratet.

Organisasjonene bidrar til å videreformidle myndighetenes råd og anbefalinger til de som har spørsmål, opplyses det.

annonse

Frivillige fra hele landet har meldt seg for å besvare telefonsamtaler fra folk som har spørsmål om koronakrisen, eller som bare vil ha noen å snakke med. Telefonlinjen er åpen fra 9 til 15 hver dag så lenge det er behov for det.

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

annonse
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon