Folk som sitter i hjemmekarantene eller i isolasjon bestiller mat på nettet i stedet for å gå i butikken selv. Det fører til økt etterspørsel hos dem som driver med levering av dagligvarer. Her fra Rema 1000 på Bekkestua i Oslo, hvor folk har hamstret. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix
annonse
annonse

Godtlevert-gründer merker et trykk under koronaepidemien og tror det kan bli et gjennombrudd for matleveringsbransjen.

– Vi merker et bra trykk. Alle som driver med hjemlevering opplever nå et kraftig løft, sier Kjetil Graver, gründer i Godtlevert og operativ direktør (COO) i morselskapet Linas Matkasse Group, til Dagens Næringsliv.

Avisen skriver at hjemlevering av dagligvarer de siste årene har hatt en kraftig vekst, men så langt er det bare en mindre andel av den totale dagligvareomsetningen som blir handlet på nettet.

annonse

Graver ser ikke bort fra at koronaviruset kan være gjennombruddet for hjemlevering av mat.

– Alt handler om vaner. Dette er ikke noe vi har tatt høyde for, men det kan gi en kraftig boost og være en gamechanger for netthandel med mat på permanent basis, sier Graver til Dagens Næringsliv.

Kolonial.no, Norges største dagligvarebutikk på nett, uttalte fredag at de har sprengt kapasiteten, og at de vurderer nå å leie inn eksterne budselskaper for å møte etterspørselen.

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon