Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
annonse

Ser vi en renessanse for politikere som setter Norge først?

Storyboard er en norsk tjeneste som fører en oversikt over hvilke saker som engasjerer, likes og deles mest i sosiale medier. 

Og det er ingen tvil om hvilken sak det er som har fått nordmenn til å trykke på dele-knappen det siste døgnet. 

annonse

Trygve Slagsvold Vedums oppfordring om å handle kun norske varer i en hel uke. 

«Jeg utfordrer deg: Prøv å bare handle lokale og norske varer i en uke 🇳🇴  

Mange norske bedrifter sliter som en følge av Corona. Mange er redd for arbeidsplassen sin. Vi kan alle bidra i denne tiden, ved å kjøpe lokale og norske varer. Da hjelper vi de norske bedriftene som nå sliter. Jeg skal selv prøve å bare handle produkter som er norske i en uke, er du med å prøve du og?», skrev han på Facebook. 

annonse

Det traff tydeligvis en nerve. 

Les også:  Trygve Slagsvold Vedum med kraftig olje-forsvar: – Verden trenger energien

Vi merker oss også at Sylvi Listhaugs harde kritikk av sine tidligere regjeringspartnere Venstre og Krf og deres ønske om å hente flyktningbarn fra Hellas suste opp til en tredjeplass på oversikten over de mest delte sakene. 

Covid 19-krisen synliggjør hvor sårbare vi er i en verden hvor eliten har forsøkt å gjøre grenser og grensekontroll til fremmeord. 

Ser vi en renessanse for politikere som setter Norge først?

Setter du pris på Resett?

VIPPS 124526
BANK 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) eller
SMS “Resett fast” (59,- pr. mnd.) til 2474

annonse
annonse