Foto: REUTERS/Piroschka van de Wouw
annonse
annonse

Matgiganten Unilever slutter å annonsere på Facebook, Twitter og Instagram i USA, i protest mot angivelig hatprat på de sosiale plattformene. 

Unilever slår fast at den polariserte atmosfæren i USA frem mot presidentvalget medfører at selskaper som dem selv har et ansvar for å handle. Dette rapporterer nyhetsbyrået AP.

Matgiganten slutter seg til en rekke selskaper som har sagt de vil slutte å kjøpe annonser på Facebook. Årsaken er at aktivistgrupper på venstresiden mener at plattformen ikke har slått tilstrekkelig ned på hatprat.

annonse

Les også: Aktivister oppfordrer til boikott av Facebook

Aksjene til både Facebook og Twitter falt rundt 7 prosent etter kunngjøringen fra Unilever.

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon