Siv Jensen takket partiet i sin siste tale til landsstyret i Frp som partileder. Foto: NTB Scanpix
Siv Jensen. Foto: NTB Scanpix
annonse
annonse

I sin siste tale til landsstyret i Fremskrittspartiet som leder tok Siv Jensen et oppgjør med regjeringens forslag til nasjonal transportplan. 

– Kort fortalt innebærer den mindre vei og mer bompenger. Bilister over hele landet skal betale mer bompenger for å finansiere byvekstavtaler. Bilistene skal betale for kollektivtrafikk, gang- og sykkelveier i byene, sa Jensen.

Artikkelen fortsetter. 

annonse

Suksess i regjering

Hun hevdet i talen at Fremskrittspartiet i regjering beviste at FrP er «Norges samferdselsparti», gjennom å bygge vei og bane i et tempo man ikke har sett tidligere, redusere vedlikeholdsetterslepet og bompengebelastningen.

annonse

– I tillegg etablerte vi Nye Veier AS. De har bygget veier raskere, billigere og bedre, og er en dundrende suksess. Nå foreslår regjeringen å legge inn 11 nye prosjekter i Nye Veiers portefølje. Men med bevilgningene selskapet får, er det rimelig sannsynlig at flere prosjekter må skyves ut i tid. Nye veier har levert fantastiske resultater, men det er grenser for trolldom og magi, sa hun, og la til:

– Gjennom vår alternative NTP skal vi vise at det går å fortsette nytenkingen og bygge ut mer nødvendig infrastruktur til en langt lavere pris for både bilistene og skattebetalerne enn det de andre partiene evner å få til.

Lørdagens møte er Siv Jensens siste ordinære landsstyremøte som partileder.

– Det har vært en stor ære gjennom alle disse årene. Tusen takk for godt samarbeid, avsluttet hun.

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

annonse
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon