Håvard Lundberg fra Analyse & Tall og Nathalie Wik Lystad fra Bellona. Foto: Bellona
annonse
annonse

Tar i bruk «big data».

Miljøorganisasjonen Bellona har sett seg lei av påstått desinformasjon om klima som spres i sosiale medier.

Med 600.000 kroner fra Sparebankstiftelsen DNB, som blant annet eier Amedia, tar Bellona nå opp kampen.

annonse

Takket være kunstig intelligens skal «vranglære» raskere oppdages. Ved hjelp av big data har Bellona klart å kartlegge klimaskeptikerne i Norge – fra store, alternative medier som Resett til private bloggere.

Kun for abonnenter

Dette innholdet er forbeholdt våre abonnenter, logg inn for å få tilgang.
Ikke abonnent? Les mer her.

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

annonse
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon