Skjermbilde Facebook
annonse
annonse

Det har skapt oppmerksomhet på sosiale medier at PST har endret sin Facebook-logo i «Pride-måneden» juni. Men PST forsvarer symbolbruken.

– Er det kommet pålegg fra høyere myndighet, eller er dette et initiativ tatt av PST selv?

– Det er ikke kommet noen pålegg fra høyere myndighet i forbindelse med Pride. Dette er et initiativ PST selv har tatt. Vi ønsker å støtte budskapet om mangfold i samfunnet, og på arbeidsplassenm svarer seniorrådgiver, Martin Bernsen, i PST.

annonse

– Har PST et politisk budskap med dette profilbildet?

– PST er satt til å beskytte mangfoldet i samfunnet, og det er derfor helt naturlig at vi viser dette ved bruk av Pride-flagget.

Bernsen ønsker ikke å svare på om PST har tenkt til å gå ut med budskap om andre politiske saker. Resett spør eksplisitt om PST vil endre endre logo til sameflagget på samefolkets dag.

annonse

Bernsen ønsker heller ikke å kommentere på at Pride er omstridt i noen av de miljøene de selv overvåker mest nøye om hvordan en slik politisk markering fra deres side vil påvirke den operative tjenesten.

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

annonse
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon