Hege Storhaug stiller spørsmål til Steve Bannon under et arrangement i regi av document.no i Oslo Militære Samfund. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
annonse
annonse

NTB melder at Document.no ble felt onsdag for tre punkter i Pressens Faglige Utvalg (PFU) etter klage fra Filter-redaktør Harald S. Klungtveit.

Document.no var klaget inn for kommentarartikkelen «Bøllete aktivist retter grunnløse anklager, miserabel gjeng gir ham ekko» og nyhetsartikkelen «Filter-redaktør Klungtveit overvåker Documents lesere».

I nyhetsartikkelen skrev avisen blant annet at Klungtveit avlyttet private samtaler under et møte med Steve Bannon i regi av Document.

annonse

Document har brutt god presseskikk på punkt 3.2 om opplysningskontroll og kildebredde, punkt 4.14 om samtidig imøtegåelse, og punkt og 4.17. om kommentarfelt i Vær varsom-plakaten, skriver Journalisten og Medier24.

Harald S. Klungtveit, Filter Nyheters redaktør, stod bak klagen til PFU. Han mener nettstedet har publisert rammende, feilaktige opplysninger, og at han ikke har overvåket eller avlyttet Documents lesere slik nettstedet skriver i sin sak, men laget journalistikk.

Document.no avviser at god presseskikk er brutt og mener at de hadde dekning for artiklene.

NRK frikjent i PFU i sak om bruk av skjult kamera hos grisebønder

annonse

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

annonse
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon