NAFs hovekontor i Skippergata 4. Foto: Gorm Kallestad / NTB
annonse
annonse

I flere tiår har NAF hatt en glidning mot reisebyrå og miljøorganisasjon i stedet for bilorganisasjon.

Nå ser vi altså etter at statsbudsjettet ble lagt frem at organisasjonen har blitt en forlenget arm for myndighetenes klimapolitikk som rett og slett ønsker å straffe alle som kjører vanlige biler.

Det gir ingen mening at man straffer dem som bor i distriktene. Det er ikke alle i dette landet som har råd til å bytte til elbil. De fleste fornuftige mennesker vil påpeke at det ikke er NAFs jobb å hjelpe bilfiendtlige politikere til å bli enige.

annonse

Bensin og diesel er allerede altfor dyrt, nettopp på grunn av avgifter.

Fornuftige folk vil også påpeke at mange mennesker i tettsteder og byer i Norge er nøyaktig like avhengige av bilen som folk i grisgrendte strøk.

Bil er nemlig ikke et luksusgode i Norge, det er en nødvendighet og samfunnskritisk viktig.

annonse

Enhver bilorganisasjon bør si kontant nei til disse ekstreme avgiftsøkningene, som uansett ikke vil gjøre noen som helst forskjell, og i tillegg vil øke transportkostnadene over hele Norge.

Enkelte sentrale personer i NAF er dessverre mer opptatt av det grønne skiftet og viser til at ni av ti nye biler som selges nå, er elbiler.

Det virker som at enkelte i NAF gir fullstendig blaffen i hvordan medlemmer med bruktbil, bensinbil og dieselbil har det fremover. Slik de ser det, kjører vi alle batteribiler snart uansett.

Faktisk.no sprer faktafeil om elbilar

Setter du pris på Resett?

VIPPS 124526
BANK 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) eller
SMS “Resett fast” (59,- pr. mnd.) til 2474

annonse
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon