Skjermbilde twitter.
annonse
annonse

Posten har gjort julenissen homofil. Det blir godt mottatt i hovedstrømsmediene rundt omkring i verden, ifølge TV 2.

I Postens nye reklamefilm er det ingen «Mrs Santa Claus». Kona er blitt borte og erstattet med en homofil eldre mann som julenissen har forelsket seg i.

I den fire minutter lange julereklamen om julenissen og hans homofile forhold, avsluttes det hele med at de to mennene kysser.

annonse

«Årets julereklame fra Posten roses opp i skyene for sin tolkning av julenissen som homofil», skriver TV 2 og peker på at både The Guardian, NBC News, People MagazineThe Independent og Sky News.

«Vakker, innflytelsesrik og «progressiv» er bare noen av beskrivelsene engelske og amerikanske aviser har gitt Postens nye julereklame som viser julenissen som homofil», skriver TV 2.

Påtrengende

annonse

Men selv om hovedstrømsmediene roser julereklamen opp i skyene er det mange vanlige folk som reagerer annerledes.

– Dette virker veldig påtrengende. Alt skal være homo i dag, skriver en person under Sky News sin omtale av saken på twitter.

– For å være helt ærlig er jeg litt fortyrret, skriver en annen.

TV 2 har valgt å ikke legge ut sin egen sak om julereklamen på sin egen Facebook-side for kommentering.

Se reklamefilmen i video under:

 

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

annonse
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon