Russian President Vladimir Putin smiles as he listens to Vatican Secretary of State Pietro Parolin during their talks at the Bocharov Ruchei residence in the Black Sea resort of Sochi, Russia, Wednesday, Aug. 23, 2017. Putin welcomed a dialogue between the Vatican and the Russian Orthodox Church. (Alexei Nikolsky, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)

Russlands president Vladimir Putin kommer ikke til å delta på den kommende hovedforsamlingen i FNs hovedkontorer i New York.

– Nei, dette er ikke i presidentens planer, sier Kreml-talsmann Dmitrij Peskov til det russiske nyhetsbyrået TASS.

FNs hovedforsamling starter i New York den 12. september. Under hoveddebatten 19. september skal USA-president Donald Trump tale for den 193 medlemmer store forsamlingen for første gang.

Russlands utenriksminister skal etter planene tale for forsamlingen den 21. september, ifølge TASS.

NTB-DPA
(©NTB)