Pakistani volunteers and soldiers carry a blast victim in Quetta, Pakistan, Saturday, Aug. 12, 2017. Pakistan's army says "terrorists" have targeted a military truck with a bomb killing many soldiers and civilians. (AP Photo/Arshad Butt)

Pakistans viktigste allierte Kina signerte en fellesuttalelse som fordømte flere terroristgrupper som er støttet av den Pakistanske staten. I uttalelsen stod det at: ”de som er ansvarlige for å utføre, organisere eller støtte terrorhandlinger må holdes ansvarlige” og at ”terroristbaser må bli fjernet”. Kina har tidligere blokkert India-ledede forsøk på å designere disse gruppene som internasjonale terrorister gjennom FN-systemet.

BRICS-uttalelsen kom bare to uker etter Trumps tale, som angrep Pakistan for å gi trygg havn og støtte terrorgrupper i landet. Presidenten varslet en radikal endring i amerikansk politikk med mindre Pakistan skiftet kurs, og han truet med å styrke relasjonene med Pakistans erkefiende, India.

For å lese mer, se:

Long War Journal. Pakistan suffers diplomatic defeat as BRICS names regional terrorist groups, 6 September 2017.

Google har blokkert alle annonsene på Resett.
Vi trenger din hjelp for å overleve!

kr.
Velg betalingsmetode
Personelig informasjon

Totalt bidrag: kr. 200,00 One Time

Du kan også støtte oss på Vipps nummer 124526.

Bankoverføring til kontonummer 1503.94.12826.

SMS "Resett fast" (59,- pr. mnd.) eller SMS "Resett" (200,- en gang) til 2474.

NB: Dette er helt separat fra Resett medlemskap og gir ikke tilgang til medlemsinnhold. Resett medlemskap finner du her.

Ved å bruke kommentarfeltet erkjenner du at du har lest og forstått våre regler for kommentarfeltet. Disse finner du her.