Terrorkoplingen til Frp: nytt lavmål fra AP og Jonas Gahr Støre

Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre legger ut assosiasjoner mellom FrP og terror. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

Aftenpostens Trine Eilertsen har kalt partikulturen i Arbeiderpartiet for «råtten». Og det er mer rundt Ap som fortjener den betegnelsen. Partiet har ansatt et stort antall medierådgivere, som betales av de tilskudd partiet får fra staten som et direkte resultat av hvor mange som stemmer på dem ved hvert valg. Vi skattebetalere finansierer altså den manipulasjon av virkeligheten som AP spinner rundt seg selv. Det er en dobbelt fornærmelse.

Nå har denne mediemafiaen satt seg ned og lagt planer for hvordan Ap skal spinne seg ut av skandaler, intriger, intern maktkamp, Trond Giskes oppførsel, partiledelsens mangeårige kjennskap til nettopp Giskes atferd, og Jonas Gahr Støres valgnederlag og hans manglende sosioøkonomiske skikkethet til å lede et «arbeiderparti».

Svaret de har kommer opp med er desperat og infamt, og det vil trolig vise seg å slå tilbake på Støre og partiet selv. For i et arrangert intervju med Dagens Næringsliv har Gahr Støre nå klart å pense julens tema inn på Anders Behring Breivik, terroraksjonene 22. juli og Frp. Og alt er svøpt i Aps «offerrolle» og Støres eget «storsinn».

Utdrag av artikkelen [Bak betalingsmur]: «Kanskje var det feil å si at 22. juli rammet oss alle»

Utspillet starter med denne setningen: «Jonas Gahr Støre mener Anders Behring Breiviks Frp-engasjement bevisst ble underspilt.»

Og av hvem?

Jo, her gir Støre svaret selv (det er også han og Ap som har servert DN «saken»)

– Det var noen temaer som vi bevisst skar unna, som at Anders Behring Breivik hadde vært medlem av Fremskrittspartiet og hatt tillitsverv i ungdomsorganisasjonen. Det husker jeg godt at vi i dagene etter 22. juli var opptatt av å ikke gjøre til et tema. Det mener jeg var riktig der og da, sier Støre.

Ikke bare får han her gjort et nummer ut av denne kopling mellom ABB og Frp, han har til og med den frekkhet å dele ut hederspris til seg selv for «å ikke gjøre det til tema». Det leserne skal sitte igjen med er altså at Arbeiderpartiet helt bevisst ikke slo mynt på ABB-Frp koplingen etter 22. juli.

For er fantastisk storsinn! For et parti av edle mennesker! Her har ikke bare partiet blitt utsatt for et «attentat», men de strakk også ut en hånd til de som er ansvarlige for attentatet (skal vi tro Støre) – nemlig Frp.

DN skriver så at: «Breivik meldte seg inn i FpU i 1997 som 18-åring. To år senere meldte han seg inn i moderpartiet. Han skrev til sammen 231 innlegg på diskusjonsforumet til FpU og var nestleder i FpU Oslo vest i 2002.»

Støre sier så:

– Jeg gikk med en vond følelse, for jeg er helt sikker på at hvis det hadde vært en annen type attentat der gjerningsmannen var muslim og hadde vært aktiv i en menighet, ville det kommet krav om at den menigheten måtte bli endevendt. Det ble ikke gjort med Frp etter 22. juli, sier Støre til DN.

– Hvorfor ikke? (spør DN)

– Jeg tror vi hadde berøringsangst for å si det som det var. Det ble en fortelling om at han hadde vært medlem, men så ble han rar og forsvant ut. Det som er vondere og dypere er hva det er i et ideologisk landskap på høyresiden som trekker et ungt menneske på søken. Og hva han tok med seg derfra på veien videre mot terrordagen, sier Støre.

Som leder av Arbeiderpartiet minner Støre seg selv på hver uke at 22. juli var et attentat mot partiet, skriver DN.

– Etter 22. juli var det viktig for samfunnet å si at hele demokratiet ble rammet, et angrep på oss alle. Men kanskje var det feil å si at 22. juli rammet oss alle. Det tilslører hvor hatet mot oss stammer fra. Jeg har nettopp lest i Vårt Land om forskere som sier at Ap snakker for lite om 22. juli og burde ta et større oppgjør med ekstremismen som retter seg mot Ap, sier Støre til DN.

(sitat slutt)

Manipulasjon og selvforherligelse

Ja, hva kan man si? Eller kanskje man, som Siv Jensen utrykker det til DN, ikke burde si noe: «Påstandene Støre kommer med om Frp er så grove og feilaktige at de står seg best ubesvart og for Støres egen regning,» sier hun i en kommentar til DN.

Men noe bør bli sagt. Arbeiderpartiet prøver rett og slett å bevege norsk politikk i en retning demokratiet vårt ikke har godt av. Støre legger helt bevisst ut en assosiasjon og parallell mellom Frp og «tilsvarende» islamistisk terror: Det skjer gjennom uttrykket «en menighet som bør bli endevendt» – i etterkant av en terrorhendelse. Om noe er «populisme», er det slike utspill og demoniseringer av en politisk motstander som Støre her bedriver.

ABB kommer «fra et ideologisk landskap på høyresiden som trekker et ungt menneske på søken,» sier Støre. Breivik fritas med det fra ansvar og terroraksjonen og de 77 døde tillegges snarere Frp. Vi må formode at Aps strateger forstår bedre selv. Her er det kynisme snarere enn analytisk inkompetanse som er i sving.

For hva er egentlig dynamikken på denne «høyresiden» som omtales? Må innvandringsmotstanden «manes frem», slik troen på Muhammed må i en umma? Eller er det heller slik at denne antipatien mot innvandring og globalisering i større grad oppstår «spontant», ut fra erfaringer, og hvor individene deretter leter etter de politiske og organisatoriske alternativene som faktisk tilbyr de meste effektive virkemidlene mot problemene? Og selve drivkraften i retning av det multikulturelle og «grenseløse» samfunn er det like fullt Arbeiderpartier som har vært sentral i (sammen med et bredt spekter i etablissementet førøvrig).

Ofrene: Støre og Ap

Støre inntar her en «uskyldsrolle» på vegne av seg selv og Arbeiderpartiet som kanskje kunne la seg passere i norsk offentlighet i 2011 og før den tid. Men nå tviler jeg på om dette mediespinnet kommer til å fungere og «gå hjem» hos særlig mange. Innvandring og islam er i altfor stor grad anerkjent som et problem nå, på en måte det ikke var før 2015. Støres snakker som et menneske som henger igjen på 00-tallet.

Og intervjuet i DN er så outrert og tydelig «spinn» at det vil gjennomskues. Hvorfor kommer dette opp nå, fire dager etter at Trond Giske ble sykemeldt?, vil man spørre seg. Er det fordi Støre «nettopp leste i Vårt Land om forskere som sier Ap snakker for lite om 22. juli og burde ta et større oppgjør mot ekstremismen som retter seg mot Ap»?

Ja, smak på den setningen. Den sier alt om Støre og Arbeiderpartiet i sin nåværende form. Det kan ikke være den fulle sannhet at Støre fikk denne ideen da han leste Vårt Land. Å trekke frem ABB og Frp er rent og bevisst mediespinn fra Aps egen side, og timingen er absolutt ikke tilfeldig. Støre prøver bare å dekke hele dette manipulative utspillet fra sin egen side bak et oppslag i Vårt Land.

Og så har han attpåtil den frekkhet å prøve å diskreditere videre kritikk av Arbeiderpartiet med å snakke om «ekstremismen» som retter seg mot partiet. Han prøver altså å skape assosiasjoner hos leserne mellom ABB og de av oss som kikker partiet etter i sømmene anno 2017 for tildekning av seksuelle trakassering, råtne maktkamper, feig ledelse fra Støre selv, hva de visste om Giske og når osv.

Støre har med dette sjofle gjennomskuelige utspillet i Dagens Næringsliv lagt frem spiker og hammer til sin egen politiske kiste. Så lenge Frp ikke lar seg presse på defensiven nå, vil det være Støres offentlige «troverdighet» som her kollapser. Og godt er det.


Publisert: des 27, 2017 @ 11:07 am


Takk for at du leser Resett. For å kunne fortsette å produsere kvalitetsmateriale avhenger vi av din støtte. Klikk her for å finne ut hvordan du kan støtte oss.

  • Profet1

    Jeg synes det er kritikkverdig at ingen holdt AP ansvarlig etter hendelsene med Rune Øygard. Eller at ikke SV ble holdt ansvarlig da partiveteranen i Trondheim ble dømt for hallikvirksomhet.

    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/sosialistisk-venstreparti/sv-veteran-var-hallik/a/10092073/

    • Henrik Trøen

      Tvert imot. Vi må heller berømme at de klarte å skjerme Jens. Han slapp å stille som vitne. Det var godt politisk handverk.

      • Ten4

        Ingen grunn til å berømme korrupsjon og maktmisbruk!

        • oliver

          Godt politisk handverk er overordnet korrupsjon og maktmisbruk. Akkurat som drap i krig ikke er kriminelt…

  • Jane D

    Desperados.

  • Kjell -Arne Slettum

    Trodde Støre bare var forvirret, men han har glidd litt inn i konspirasjonstenkning og er vel nær en medisinsk diagonose snart? Men det er klart, han lever under et forferdelig press om dagen. Med all intern uro, og et parti som synker jevnt og trutt, sel i opposisjon.

    • revenskrev

      Nå har vel Eurabia, forestillingen om at arabere/muslimer øker sin innflytelse eller er i ferd med å ta over Europa, vært uløselig knyttet til konspirasjonsteorier bare så det er sagt…

      • John Magne Trane

        Så nå snakker du om om Hallgrim Berg fra Høyre som en «konspirasjonteoretiker»?

        Hvis du ikke er klar over islamiseringen i Europa, foreslår jeg at du følger med i mediene, for eksempel her i Resett.

  • AugustPetersen

    Norges første selvmordsbomber på Statsministerbesøk. «18. mars kjører en bil fullastet med sprengstoff mot hotel Amalo i den somaliske byen Buulo Burde. Det er midt på natten, og bak rattet sitter Burhan Ahmed Abdule. I hotellsengene sover afrikanske og somaliske soldater. Det er under en uke siden de har erobret byen fra al-Shabaab. Når Abdule sprenger seg selv i luften, tar han med seg minst åtte mennesker i døden.» https://uploads.disquscdn.com/images/b97a1becf56184844be8d51785be5dc44a80fc69ade72606c571a277e72759c7.jpg

    • John Magne Trane

      Passende nok tok somalieren vi ser som Stoltenbergs høyre hånd her, og kom seg inn i landet under falsk identitet.

      Og passende nok var det ikke en eneste journalist i Norge som slapp dette, men en fra Danmark måtte finne frem til at Norges statsminister omgir seg med mordere.

  • Jan Arild Evensen

    Ekkelt av Støre som ikke har brydd seg en dritt om at mitt liv gikk til helvete etter 22. juli og ikke en gang har noen i Ap brydd seg om de rettighetene jeg mistet.
    Støre og Ap får bare leke ofre, men folk har avslørt dette partiet for lenge siden. Det er snart ikke en opprinnelig nordmann igjen i partiet og hver gang jeg går forbi kirkegården kan jeg høre de gamle sosialdemokratene høylytt klage over at blårussen tok over partiet de bygget opp.

    • ad1648

      AP har stått i spissen for innførelse av «velferdsreformer» som har ødelagt mange liv og som det hviskes om har ført til selvmord også. En slik reform er AAP-reformen som de innførte i 2010 og som på kort sikt gjorde titusenvis av uføretrygdede til sosialklienter. Det er dysset ned hvilke menneskeliv som ble ødelagt av denne reformen og at det var AP og Bjarne Håkon Hanssen som stod i spissen for denne.

  • Sigmund Kvalnes

    Det er slik sosialister er. De angriper motstandere i stedet for å overbevise om egen politikk.
    De har i praksis ingen annen politikk enn: Mer skatt, Mer avgifter og Mer innvandring.
    Ingen normale mennesker stemmer på slikt parti, med mindre de er hjernevasket i lokalsamfunn eller i et LO-forbund. De kaller seg gjerne for «arbeidere»…. 🙂
    Som om ikke alle andre er det….

    • Inger Svindahl

      Er det noen arbeidere igjen i ledelsen i det hele tatt? Er det ikke på tide å omdøpe partiet til det det er: AKADEMIKERPARTIET?

      • Sigmund Kvalnes

        Er vel på tide å omdøpe det til Araberpartiet. Eller Allahpartiet.

    • tomnico

      Det viser seg at LO har langt flere vettuge medlemmer enn antatt. Bare 20% av dem stemte AP selv om LO lederen påsto han hadde alle sine nedlemmer i ryggen i sin støtte til AP. Det er dette med alternative sannheter ……….

  • DrD .

    Støre burde ha litt selvinnsikt, men den er klart helt fraværende.
    Ser
    man på Arbeiderpartiets oppførsel gjennom historien; frykten for
    militærkupp slik at de reduserte forsvarets stridsevne før andre
    verdenskrig; reaksjonen blant de på Utøya om at nå begår politiet
    statskupp; alt dette peker på at folk i Arbeiderpartiet innerst inne
    forstår at hva de gjør mot landet og nordmenn, at den politikken de
    fører er ikke til Norges beste, men er en egoistisk politikk som setter
    Arbeiderpartiet og deres folk over alle andre.
    Ingen andre partier har plassert sine folk og gjennomsyret samfunnet på samme måten som Ap.
    Hadde
    Norge og nordmenn blitt prioritert, hadde ikke Ap innført farlig høye
    bilavgifter som har unødig drept tusenvis gjennom årene, veiene hadde
    oppfyllt nasjonal transportplan fra 1970-tallet, og man hadde ikke
    ødslet med 2% av BNP som «u-hjelp» slik at avdankede politikere får godt
    betalte skattefrie lønninger i internasjonale organisasjoner.

    • Gustav Ditter

      Bra analyse

  • Om det er aldri så galt kan det være godt for noe. Kanskje kan vi nå til slutt få en grundig debatt om bakteppet for hvorfor Breivik valgte sin militære kommunikasjonsform, hans motiver og hvilke krefter som spiller bak kulissene. Så kanskje Støre’s utspill ikke er så hakkende gale likevel. I alle fall nå når vi har fått et media som våger å svare.

  • Peter Johan Olavsen

    Dette er vel ikke overraskende fra den kanten. Denne mannen sto i fare for å bli statsminister, det er jammen godt han ikke ble det. Jeg har ikke så mye godt å si om dagens statsminister, men hun er nå langt unna og falle ned på samme nivå som denne ap lederen. En skulle nesten tro at det er de 4-5 nickene som spammer ned debattfeltet i Nettavisen som har kommet med dette vaset, det står helt i stil med de. Jeg regner med de fleste vet hvem jeg sikter til.

    • John Magne Trane

      Jeg har ikke vært på Nettavisen etter at jeg oppdaget jeg ble kneblet i kommentarfeltet. Det etter at jeg siterte Mani Hussainis egne uttalelser fra det gamle Arbeiderbladet 😀

      AP-aviser er ikke å stole på. Løgnen trumfer alltid alt.

      • Kristin Bjørn-Hansen

        Nettavisen også? Jeg er kneblet på ubestemt tid uten grunn i VG (de sier at de ikke finner grunnen, men nekter å oppheve utestengelsen). Ikke direkte ytringsfrihet her i landet.

        • Axel

          Hahaha, jeg er også kneblet i Nettavisen. Vet ikke hvorfor, egentlig. Har alltid referert til eksisterende statistikk når jeg kommer med fakta, og har heller aldri kommet med personkarakteristikker eller negativt flåsete kommentarer.
          Noen tåler bare ikke fakta, ser det ut som…

  • TerjeJohansen

    Jeg bare skumleste hva Støre sa og fikk med han sammenliknet Norges «ondeste» politiske parti med islam. Så tolerant!

    Hver så god, Støre, kverk de begge om du vil. Gevinsten blir større enn tapet.

  • Gamleoslo

    40år med sverting og løgner fra det gamle kommunist partiet hjalp ikke.

  • revenskrev

    Breivik ble ødelagt som barn av sin sterkt forstyrrede mor, han ble sviktet av sin fraværende far som begge var aktive Ap/sosialdemokrater. Han ble også sviktet av barnevernet som Ap er en forkjemper for. Dette skapte utvilsomt en psykopat og en grobunn for voldsomt raseri mot Ap og deres politikk. FrP ble i tiden etter lenket til Breivik terroren, omkvedet var ensom ulv i stor flokk, og FrPs oppslutning ble i årene etter redusert til under det halve. Dette da partiet er det eneste som ikke fremmer en demografisk utvikling der nordmenn i løpet av relativt få tiår blir en minoritet i et muslimsk land og der en majoritet av europeere er imot all fremtidig muslimsk innvandring til kontinentet – bare 1 av 5 er for fortsatt muslimsk masseinnvandring. Slik jeg ser det beklager Støre indirekte at den politisk korrekte globalistiske indoktrineringen ikke har undergravet demokratiet helt.

  • Gulosten

    Who cares hva Støre mener om ABB og FrP?

    Disse stråmennargumentene til Støre er så svake at han selv ikke tror på det.

    Faren til ABB er AP og ABBs adferd har mye med den oppvekst han hadde. Det er ikke utenkelig at en god del av hatet mot AP kom fra forholdet ABB og faren.

    Uten innvandringen så vet man at ABB ikke kunne brukt motstand mot innvandring som argument men AP tenker neppe over det.

    • Harald

      Støre mener at FrP burde endevendes etter 22. juli. Mener han det samme om moskeer som terrorister beviselig tilhører? Det er mange muslimske terrorister med opphold i Norge som har blitt radikalisert (utdannet) i «norske» moskeer. Hva med en generalopprydding der Støre? Har mere for seg enn å «rydde» hos FrP.

  • ARVEVOLDEN

    Hva står igjen-av det gamle statsbærende parti-når de -evt.-får summet seg til å velge ny ledelse på ny-året?

    Den gamle maoisten P.Steigan skriver i dag på sin Mot Dag -side,om partiets vandring fra arbeiderparti til konsulent-parti.Et parti med en politikk som nesten ikke kan skilles fra det nye Høyre.De har som kjent rappa hverandres klær de seneste ti-år.
    Partiet er del av en -bevegelse i Europa,der flere av dem nesten er borte.
    De to nærstående som klarer seg best i opinionen er de danske og svenske.Begge har snudd 180-grader i innvandringspolitikken.Det danske konkurrerer med Dansk Folkeparti-om samme innvandringskritiske -og velferdssøkende velgere.

    Og så skal Støre mane til kamp mot «høyrepopulismen/-den skjulte terrorismen.»
    I selskap med hvem,skal denne edle strid utkjempes?EU-sekretariatet,som ikke klarer å gjennomføre noe av det de vedtar-heldigvis.
    Aps sekretærer kan da ikke være blinde-de ser at det som truer de bestående partier i hele Vest-Europa er ukontrollert -migrasjon og muslimsk terror.

    Det går ingen bølge av frie-grensepasseringer over -eller mellom-statene i EU.
    Tvert imot.

    Og dette er ikke F.r.P. eller Sylvi Listhaugs fortjeneste.Men durer Ap. fram slik,kan Jensens flokk sitte helt rolig i båten.Støre gjør propagandajobben for dem.

  • hanslund

    Det er velgerflukten fra Støres «råtne» Arbeiderparti til nåtidens «virkelige» Arbeiderparti, Fremskrittspartiet, Jonas Gahr Støre prøver å hindre med dette utspillet – velvilligst tilrettelagt av «næringslivets» avis: Dagens Næringsliv.

  • Jeg gnir meg i øynene og klyper meg i armen, sjekker VG, Dagbladet, NRK, TV2 , men ingenting nevnt der om dette, så da er det altså sant dette. Helt utrolig, ja fullstendig vanvittig.

    • Må få legge til at jeg har tiltro til resett, men det er nå kjekt og lurt å sjekke andre kilder uansett. Særlig på slikt som dette. Fortsett gi oss nyheter og takk.

    • StemmerBlankt

      Document skrev om dette først.
      De andre mediene driver partipolitikk, og ønsker ikke å skrive om noe de skjønner vil skade Ap.
      Bare se på hvor fort det stilnet rundt @MeeToo når saken ang Giske ble kjent…

    • Balalaika

      Og hvis du synes det var kjekt å få løftet frem en vinkling MSM ikke tar i med ildtang, så bør du absolutt lese dette innlegget fra HRS:
      https://www.rights.no/2017/12/store-med-akutt-behov-for-terrorhjelp/

      Når man har lest disse to sidene og deretter tenker gjennom hvorfor ikke MSM gjør dette, så forstår man bedre hvorfor vi trenger sider som Resett, Document og HRS her i landet.

  • tomnico

    Det er bare å konstatere ennå et selvskudd fra AP.

  • Bergfru

    Støre er en værhane som ikke lengre vet hvor vinden blåser.

  • Oyvind45

    Ap styrte også raskt unna daværende AUF leder Eskil Pedersen dramatiske første intervju med en spontan EP som grafisk beskrev sin flukt. I dette første intervjuet fra Sundvollen så man en tydelig ukomfortabel Martin Kolberg skutte seg i bakgrunnen. Senere intervjuer med EP var atskilling mer nedtonet og strømlinjeformet, etter at MK nok hadde gitt råd til den unge «lederen».

    Ap har gjennom årtier lært av sine tidligere venner i Kreml, å leve et liv i evig fornektelse, og glemmer lett at vi i vårt språk har ord som ærlighet, ære, og SKAM. Men allikevel, det er verd et forsøk – Skam deg Støre !

  • ritavoss

    Støre og AP er på de villeste veier. Stygt!!

  • Kristine

    Støre er en meget intelligent, klok, kunnskapsrik og språkdyktig og snill mann. Dessverre for han så er det sånn at de som hyler høyest blir hørt og høyrepopulisme er inn i tiden. Han forsvinner liksom litt i all støyen. Han mumler litt og dessverre for han så er det ikke alle som klarer å se forbi og igjennom den litt tåkete praten. Nå ser han litt sliten ut stakkars. Ikke rart med alt presset under valgkampen, uro i partiet og nå saken med Giske.Jeg har litt vondt av han. Tror han hadde passet til å jobbe for NATO f.eks. Håper han tar vare på seg selv. Personlig synes jeg at både høyresiden og venstresiden har ansvar for å skape en ryddig debatt rundt innvandring, flyktningepolitikk og Islam. Vi vet jo at de på Stortinget stort sett er enige om det meste.

    • John Magne Trane

      Men hva synes du om hans støtte til Huitfeldt når det gjelder terroristen Hussam Shaheen? Synes du at din snille mann bør hjelpe de som vil sprenge busser, gjerne med skolebarn i?

      Og hvor mange barn har blitt drept av de terroristene AP og AUF har støttet i 50 år nå? Forsvinner de i støyen Støre og resten av partiet prøver å hoste opp?

      • Kristine

        Det går faktisk an å like mennesker og politikere selv om man er uenige med de politisk eller ikke liker alt som skjer og har skjedd. Å være topp politiker, uavhengig av parti, innebærer nok noen ganger å måtte svelge kameler.

        Perfekte politikere tror jeg ikke finnes. Å være topp politiker innebærer nok å gjøre ting både riktig og å feile. Noen mer enn andre kanskje. Men når det først er sånn at vi er medlem av NATO, så har jeg mer tro på diplomater som Stoltenberg og Støre i rollen enn Trump f.eks.

        Det er jo heller ikke tvil om at det finnes et hat mot arbeiderpartiet, sosialister og feminister. Akkurat som det finnes et hat mot vesten, hat mot FrP og så videre. Hat avler hat og på den måten vokser polariseringen og ekstremismen på alle kanter.

        Ingen har direkte skyld i det som skjedde 22/7. Men at alle på Stortinget må ha lært noe av det som skjedde, mener jeg må være en selvfølge. De må veie sine ord. Uavhengig av partitilhørighet.

        • John Magne Trane

          Men nå spurte jeg: «Synes du at din snille mann bør hjelpe de som vil sprenge busser, gjerne med skolebarn i? Og hvor mange barn har blitt drept av de terroristene AP og AUF har støttet i 50 år nå?»

          • Kristine

            Jeg snakker om snill som menneske og privatperson. Betyr ikke at jeg er enig med han i alt eller at han er «min snille mann». Politikere må nok ta avgjørelser som ikke gjøres med lett hjerte alltid i kompliserte saker eller når det kanskje står mellom to onder. Egentlig er jeg mest enig med partiet Rødt i forsvarspolitikk.

          • Anna Nymo

            Virkelig? Er dette bra forsvarspolitikk; åpne grenser for 3dje verden?

            «- Flyktninger må ha fulle trygderettigheter uten krav om botid.
            – Det skal ikke legges hindringer i veien for
            at mennesker kan komme til Norge og søke om Asyl.
            – Norge skal ta imot 20 000 kvoteflyktninger årlig.
            – Asylsøkere skal få fri rettshjelp,
            rettssikker asylsaksbehandling og en reell klagemulighet.
            – Asylsøkere med avslag kan søke om oppholdstillatelse
            som arbeidssøker på lik linje med arbeidssøkere
            fra land utenfor EØS per i dag.
            – Asylsøkere og papirløse skal ha samme rett
            til helsetjenester som norske borgere.
            – Amnesti for lengeværende personer som er statsløse,
            ureturnerbare eller papirløse.
            – Arbeidstillatelse for alle asylsøkere fra første dag, og fullverdig norskopplæring.
            Dette skal gjelde også for papirløse og ureturnerbare. Dagpengeordning for asylsøkere i asylmottak som ikke er i arbeid.
            – At regjeringen trekker tilbake
            politikken med å frata noen flyktningstatus.
            – Bruk av tannundersøkelse og røntgenundersøkelser
            for å bestemme alder er uvitenskapelig og uetisk.
            Praksisen må opphøre straks.
            – Enslige mindreårige asylsøkere skal få permanent opphold.
            – Det skal ikke stilles krav om botid for flyktninger og innvandrere.
            Alle skal ha de samme trygderettighetene.
            – Personer som har flyttet til Norge i voksen alder skal sikres
            en fullverdig pensjon som kompenserer for at
            de ikke kan opparbeide seg full opptjening.
            – Kravet om tre års botid for å få selvstendig opphold
            ved familiegjenforening eller familieetablering må oppheves.
            – Rett til familiegjenforening eller familieetablering for alle
            som har oppholdstillatelse, uten betingelser.
            – Helsevesenet og eldreomsorgen skal fortsatt
            tilpasses behovene til personer med innvandrerbakgrunn.
            – Oppholdstillatelse for alle som har barn
            med oppholdstillatelse i Norge.
            -Rett til å stemme ved stortingsvalg
            etter fem års permanent oppholdstillatelse.
            – Rett til norsk statsborgerskap etter fem års botid,
            og uten krav om botid for alle som er født i Norge.
            – Fjerne betingelser for statsborgerskap i form av testing i norsk
            eller samfunnskunnskap eller krav om selvforsørgelse.
            – Rødt vil arbeide for at statsborgerloven endres
            slik at statsborgerskap ikke kan tilbakekalles.»

          • Kristine

            Nei. Jeg mente hva partiet vil med forsvaret.
            -Å avbryte kjøpet av nye kampfly, uavhengig av om det er F-35 eller JAS Gripen.
            -Å styrke det mobile land- og sjøbaserte luft- og kystvernet for å bedre suverenitetshevdelsen i norske nærområder .
            -At Norge skal følge opp konseptutredningen for Sivilforsvaret fra 2016 og styrke Sivilforsvaret som forsterkningsressurs. Det kan åpnes for at førstegangstjeneste kan avtjenes i Sivilforsvaret.
            -Å sikre retten til politisk militærnekting og politisk arbeid i militæret, samt sikre retten til å få opplæring i sivile motstandsformer, teknikker og organisering.
            -Å melde Norge ut av NATO og jobbe for en nordisk forsvarsallianse med Sverige, Danmark, Finland og Island. Arbeide for at NATO legges ned.
            -Full stans i våpeneksport til bruk i aggresjonskriger, samt innføring av sluttbrukererklæring for all våpeneksport fra Norge og våpen produsert i andre land av norskeide selskap.
            -Forbud mot kjemiske, biologiske, radiologiske og nukleære (CBRN-) våpen, inkludert atomvåpen.
            -Å hindre norsk deltagelse i og økonomisk støtte til angrepskriger.
            -Ingen utenlandske militærbaser på norsk jord.

          • Anna Nymo

            Ved en fullendt åpne grensers politikk, som Rødt og andre forfekter,
            vil ikke det norske folk lenger være i behov av et nasjonalt forsvar,
            hverken på vegne av sitt avhendede land eller ditto folkegruppe.

          • Kristine

            Jeg er enig med alle partier i noe, men ingen i alt. Veldig greit å være ideologisk og politisk uavhengig så man kan tenke utenfor boksen.

  • Svein Svendsen

    Det er interessant at Støre nevner en tenkt situasjon hvor et medlem av en islamsk menighet har utført en terroraksjon. Selvfølgelig ville denne menigheten da blitt endevendt. Det er en organisasjon med en ideologi i bunn som forfekter bruk av vold som politisk virkemiddel: islam. Dette i motsetning til FrP, som så vidt vites aldri har tatt til orde for å benytte vold som virkemiddel i den politiske maktkampen. Det er vanskelig å se for seg at Støre ikke kjenner til denne forskjellen.

    • John Magne Trane

      Frp støtter ikke terrorister.

      Ap og resten av den norske venstresiden støtter terrorister. For de som ennå ikke har gjort det, les Ivar Fjelds utmerkede bok Den Rødgrønne Terrorøya.

      • Kristine

        Norge som en såkalt freds elskende nasjon selger våpen for milliarder hvert år, og mye av det til midtøsten der så klart mye av det blir brukt til handlinger som i annen rekke skaper terror. Norske politiske handlinger er i høyeste grad med på å skape flyktningstrømmer, men vi vil ikke ta i mot dem, men pengene som våpen eksporten gir dem vil vi ha. Det er nok flere partier som må gå i seg selv her.

  • Aleksander Brestrup

    Støre banner i kjerka, mooner, hyler og skriker – for å slippe å snakke om Giske og hva de visste på patikontoret!

    Stå på Støre – det er enda mulig å falle dypere.

    «When they go low – we go lower»

  • it57

    Ledelsen i Arbeiderpartiet har et problem: De mangler troverdighet.
    Breivik var nemlig så «elskverdig» at han i sin tid lastet ned sitt «Manifesto» på internett, og der er det fortsatt https://publicintelligence.net/anders-behring-breiviks-complete-manifesto-2083-a-european-declaration-of-independence/

    Alle kan dermed ta en titt og se at det som ledelsen i Arbeiderpartiet nå prøver å gjøre, det er å tåkelegge / bortforklare motivet for hendelsene den 22. juli 2011.

    Arbeiderpartiet og AUF er nemlig viktige faktorer, bevisst eller ubevisst, når det gjelder utbredelsen av Islam her i Norge. Dette kan de ikke bortforklare. Se bare på dokumentasjon og bildematerialet i kapittel 6 «Terrorøya,» i boken «22.juli-profetien» som Jeremy Hoff skrev 4 år senere. Skremmende.

    Og dern boken kan lastes ned helt gratis her: http://www.22juliprofetien.com/

    Det er derfor ikke rart at ledelsen i Arbeiderpartiet nå prøver å tåkelegge det hele.

  • Willy Wiksaas

    Ingen som AP har hatt så mange spioner for Sovjetunionen – også regjeringsmedlemmer – og vi husker alle Arne Treholt og ikke minst Gulvor Galtung Haavik …
    Ordfører fra Vågå som var bestevenn av Jens Stoltenberg har jo skrevet seg inn i historien, Jonas Gahrd-Støre (AP) burde skamme seg …

  • Richard Krogstad

    Litt gravende journalistikk om AP fra krigen og fremover kunne kanskje vært noe. En artikkelserie kanskje 😉

    At ABB søker seg til det etablerte partiet lengst til høyre i det politiske landskapet, er ikke underlig, når han selv var noen sjumilsteg videre helt ut i den mørkeste konservative middelalderen. I tillegg tror jeg at det er flere engasjerte sjeler, på godt og vondt, i ytterpunktene av den politiske skalaen. Det å stemme noe annet, enn det helt komfortable hjernedøde i midten, krever mental styrke. Det er som kjent bare død fisk som kun flyter med strømmen. Han trodde vel selv at det var lettere å finne noen i FrP som var like feil skrudd sammen som han selv. I ettertid ser vi at heldigvis var det ingen som ville være med på galskapen hans.

  • deivy

    en stakkars forvirret mann som fremdeles vadrer i tåka

  • rettfralevra

    Støre, en politiker og en partileder som tydeligvis har mistet bakkekontakten og fremstår i politisk ubalanse.

  • snakkefinger

    Større terrorister enn Støre og jens og ap skal man lete lenge etter. Resultatet ser vi i syria/libya idag.Hvorfor er de ikke stilt for riksrett for å få norge (via sms bak stortingets rygg) ulovlig deltagerende i denne krigen?

  • Pål Nordheim

    Jaja Støre.
    Er vel en av de siste spikere i din egen kiste du sørget for nå!
    Ap er det samme som i 1939, en flokk feiginger som rømmer unna ved første konfrontasjon/utfordring!

  • Tor Tybring Aralt

    Dette viser at arbeiderpartiet heller all etikk overbord. De forsøker nå å slå politks mynt på massakren. De glemmer det viktige spørsmål. Hvordan skapes rasister med slikt hat som det Breivik har vist.
    Kan det være
    1) Forsjellsbehandling
    2) Knebling av meningsmotstandere, slik at dialog blir umulig?
    3) At alle som er motstandere av fir innvanringe, og som ser problemer e Islam kalles rasister, noen som er med på å legitimere rasisme?

  • Jacques Buchet

    22.07.11 den dagen myndighetene sviktet i å beskytte oss. Historien gjentar seg, myndighetene sviktet også i 1940. Hvem hadde makta da begge hendelser inntraff?

  • Kjell Svensen

    Det er viktig å vite at i forrige århundre stod sosialismen for drepingen i verden, nå i dette århundret har islamismen overtatt drepingen.
    Sosialismen har mye mer moderne måter å grafse til seg makten på nå i dag slik at volden ikke er så viktig lenger.
    Selv om Breivik sin terror var ekstremt for Norge så er slike terroraksjoner dagligdags i mange islam infiserte land og områder.
    Ap er jo den aller viktigste kraften som kjemper for å få terror og annen utenlandsk kriminalitet til Norge, terror er altså greit for Ap så lenge de ikke selv rammes.

  • John Magne Trane

    En ting er de sedvanlige begredeligheter som Ap er befengt med.

    Noe helt annet er forsøkene på å kalle Frp terroristens parti.

    Når man vet at AP i 2017 feiret 50 år med støtte til terrorister, er dette mildt sagt uredelig. Er det et parti i Norge som er et terrorparti, er det Arbeiderpartiet. Helt fra 1967, da AUF begynte med å støtte morderne i PLO, til 2004 da terroristen fra Utøya ble arrestert i Israel for å planlegge å sprenge en buss, har AP vært terroristenes beste venner. Sjekk bare hvordan Støre selv, og Hussam Shaheens beste venninne, Anniken Huitfeldt snakket på Stortingets talerstol om å få frigjort han som ønsket å drepe jøder.

    Ap, ditt navn er terror.

    Ap støtter terrorister, Frp støtter ikke terrorister. Terroristen Breivik, eller kanskje man skal si galningen, siden han jo ikke var i terrorforbund med noen som helst, annet enn alle Tempelridderne i sitt eget hode, sa jo selv han ikke fikk støtte fra Frp. Men på den annen side så tok lederen fra Utøya, like etter barnedrapene i Mensjevika og Bolsjevika, og dro til Abu Mazen og sa han hadde 100% støtte fra AUF til å fortsette å arbeide for terroristene i PLO.

  • Astraios

    AP er en stor løgnmaskin som lever på mytene fra 50-tallet og gjenoppbyggingen etter krigen. De har et solid grep på media, med sine sympatiserende redaktører plassert i alt fra NRK, via TV» og de store riksavisene og lokalavisene.

    Herfra kan de fritt og uimotsagt drive både hjernevask og propaganda – og stemmekveget som ikke evner tenke selv biter på agnet. Selv LO medlemmer blir ranet for sin kontingent som pøses inn i et arbeiderparti der det knapt finnes arbeidsfolk i ledelsen.

    Og mens AP-huset er i ferd med å råtne innvendig og falle fra hverandre er Støre frekk nok til å brunskvette et regjeringsparti som har både finansminister og samferdselsminister – og styrer landet etter den store oppryddingen etter de rødgrønne forfallet over 8 år.

    Og nå toer hele AP-ledelsen sine hender – etter å ha visst om Giske og damehistorier i årevis – sammen med sine venninner og venner i norsk presse.

    Støre burde heller forvalte sin arvede familieformue – fremfor å forsøke å spille proletar.

  • Ryddegutt

    Man skal være forsiktig med hvem man omgås, Ap-tilhengere kan ha ukjent sider:

    «I 2010 møtte familiefaren fra Halden statsminister Jens Stoltenberg på Stortinget. Fire år senere ble han Norges første selvmordsbomber.»

    https://www.nrk.no/norge/norges-forste-selvmordsbomber-1.11947949

  • fruityloops

    Tror han virkelig at dette ville fungere når frp har sittet i regjering i flere år, uten stor mistillit i folket? Problemet hans er ikke at 2017 valget ikke har gått opp for han, men at han fremdeles ikke har skjønt 2013 valget.

  • Gina Rydland

    Støre graver sin egen politiske grav enda dypere. Et nivå som overgår «se og hør». Når man ikke trodde det var mulig å senke nivået ytterligere og til et enda mer infantilt nivå, så slår Støre til igjen!

    At Støre tror at folk flest går på dette sier alt om hans ekstremt nedlatende holdning til velgerne og deres intelligens. Dette føyer seg inn i en lang, lang rekke av katastrofalt feilberegnede strategiske valg for å sanke velgere. Hvem vil ha en sladrespaltist til å lede landet, ikke jeg!

    På tide Støre oppfører seg som en leder og ikke en ondsinnet, løgnaktig sladderkjerring. Men for all del, «se og hør» partiet må nå bare holde på som de stevner og videre ned i den politiske graven og inn i glemselen. Thumbs up!

    • Jan Ivan Christiansen

      Støre er ingen leder og kan aldri bli det. Han mangler det meste på godt lederskap

  • Infowarrior

    Og Støre beordret bombing av Libya

    • ad1648

      AP liker å profilere seg som et «antirasistisk» parti, men det er tydelig at libyske liv til syvende og sist er mindre verdt for dem enn livene til norske AUF-ere. Eller for den saks skyld syriske og jemenittiske liv.

  • Bjørn Nistad

    Kanskje er det slutten på Arbeiderpartiet vi er vitne til?

  • NuGårAltBedre

    Jeg tror rådgiverne i AP sier det de tror AP ledelsen vil høre, frykten i dette partiet er stort, jmf rådgiverne som satt på toalettet og gråt nesten daglig, Ap har i dag ingen troverdighet igjen

  • densensurerte

    Det er jo kjent for alle, etterhvert, at Støre sjeldent snakker sant.

  • Brian Cohen

    Støre burde vært stilt for riksrett for sin skandaløse håndtering av karikaturstriden; aldri før har vi vel sett en minister i Norge med vitende vilje legge skylden for en konflikt på én person, enda han visste at det han sa var beksvart løgn? Fyren har null integritet og troverdighet.

    • John Magne Trane

      Han hadde så liten tillit at da han var utenriksminister, måtte UD legge ut en side som forklarte HAMAS-samarbeidet hans.

  • eDmulig

    Varelager av historier

    Dette utspillet er selvsagt en taktisk manøver, tåkelegging / røykteppe for å trekke fokus bort fra Giske-saken. Greit nok å plukke fra varelageret eller verktøykassen. Utspillet er ment å sprenge grensene for å få oppmersomhet. Det understreker desperasjonen i AP og hvor store problemer Giske-saken representerer for Støre selv. AP er et galehus for tiden. Kaos. Alt mulig kan skje. Hva blir det neste? Hvilke andre saker med brodden mot FrP ligger på varelageret hos AP-strategene?

  • Boeing737

    Snakk om å sage av den grena man sitter på! Westgate … fortsett å sage Støre!

  • Terje Unhjem

    Vi er vitne til noe så sjeldent som et politisk selvmord av en leder av landets største parti.

  • Ten4

    Rett og slett sutring. Gi mannen en rangle. Eller rettere sagt en ryggrad! Snakk om å være desperat.
    Foreldrene til ABB var medlemmer i AP. Skal det i så fall vektlegges?
    Hark ptui. Du er ikke rett mann for noe parti!

  • MelosTE

    Jeg har nesten sluttet å la meg irritere over den ynkelige figuren Støre. Dette latterlige utspillet kommer fra en presset og desperat mann. Det er egnet til å vekke medynk heller enn forargelse.

    • Viking007

      Jeg er 100% enig med deg. Det er ikke så vanskelig å se fakta her.

  • Leif Arne Stople

    Kanskje det også kunne være interessant å nevne at Vidkun Quisling i en periode var medlem av AP`s samarbeidsparti,Senterpartiet?

    • ad1648

      Det har blitt ganske mye dekket over at Einar Gerhardsen prøvde å få etablert en norsk «Vichy-regjering» tidlig under den tyske okkupasjonen av Norge, før tyskerne valgte å satse på Quisling og NS.

  • Frankie

    ABB er et direkte produkt av slike som Støre sin destruktive politikk. Hadde det ikke vært for Støre og hans trosfeller, hadde vi vært foruten denne ufattelige tragedien.

    • Viking007

      Nja, ABB er en gal person som trolig hadde drept uansett, på et eller annet vis. Men at de røde har hjulpet godt til er det ingen tvil om.

      • Frankie

        Er ikke så sikker på at han hadde drept noen uansett. Terrorhandlingen var utelukkende politisk motivert, så vidt meg bekjent.

  • Jan Christopher Krog

    En desperat partileder som tyr til « slag under beltestedet», ved å forsøke å demonisere FrP, som ironisk nok sannsynligvis har flere arbeidere blandt sine velgere enn Ap. Ynkelig og stakkarslig i mine øyne. Dersom Ap skal kunne bli en seriøs aktør i samfunnsutviklingen så må de forkaste den ødeleggende og naive multikultur doktrinen som de har kjørt på i mange år nå. Praksisen med å plassere « egne partifeller» i et overdimensjonert byråkrati og i nye offentlig forvaltning. Slikt blir der demokratisk underskudd av, og folk flest er sannsynligvis urolig over maktkonsentrasjonen. Det oppleves da ar Ap ønsker å styre over folk og ikke for folk flest. FrP er frittalende og nokså kantete , men uttrykker ofte frustresjon og bekymring over nettopp disse forhold. Å angripe FrP. På denne måten, er garantert ikke spesielt smart av Støre.

  • excalifornia

    Det sier bøttevis om Støre, leder av en parti i free fall, at han har tid til å kritisere andre partier men ikke tid til å rydde opp, eller pass på, det AP lekegrind. Vedder AP faller under 20 prosent snart.

  • invernes

    Støre er politisk død han vet det bare ikke selv i sin galskap, AP er politisk døde arbeiderne våknet plutselig opp og innså at de hadde blitt lurt i 50 år, det lovede sosialistiske landet der arbeiderne kunne leve godt på sine eldre dager var en stor bløff, smellfeite somaliere går rundt i gatene og gliser dagen lang.

  • Jon H

    AP driver med uredeligheter og fortsetter å grave sin egen grav…

  • ad1648

    Er det brunbeising som skal gjenreise AP nå? Retorikkeren Støre er desperat nå.

  • Anna Nymo

    Man kan undres hvem som har sine svin på Utøya;
    rapporten er i alle fall hemmeligstemplet i 60 år.

    https://www.aftenposten.no/norge/i/oplBm/22-juli-informasjon-holdes-hemmelig-i-60-ar

    • ferguson

      Alltid lurt på hva som egentlig skjedde på fergen som dro fra alle. På denne fergen var auf lederen.Det er taushet rundt denne episoden.Åpenhet sa Jens Stoltenberg,men det gjald vist ikke den episoden med fergen.

    • Balalaika

      Det er alt for enkelt for de som ønsker og har en agenda å skjerme opplysninger på denne måten. Problemet er at det er neste umulig å få til noe fra ‘utsiden’.
      Det er i prinsippet tre lover som kan benyttes for å skjerme informasjon og dokumenter fra offentligheten; Offentlighetsloven, Sikkerhetsloven og Beskyttelsesinstruksen. Antakelig Norges tre mest misbrukte lover ift intensjonene.
      Ingen av disse er laget slik at det unntar den som beskytter informasjonen muligheten for å unnta/beskytte kun deler av teksten og tilgjengeliggjøre resten – men det blir så å si aldri benyttet. Enkelt å forstå hvorfor når man ser hvordan de blir brukt. I denne saken der både myndigheter, beredskapsenheter og andre offentlige funksjoner omtales med sine sårbarheter og feil, så er det veldig enkelt å ‘forsvare’ en fullstendig ‘hemmeligstempling’ mot eksterne krav om innsyn selv om dette i prinsippet skulle vise seg å være feil.

  • Tradisjoner

    Dermed skulle vel enhver tvil om hvorvidt det er en «giftig partikultur» i AP forhåpentligvs være fjernet.
    Så er det dette med timingen. Utspillet kommer få dager etter at Giske tok ut sykemelding, noe som ikke er tilfeldig, og attpåtil midt i jula, noen få dager hvor man tradisjonelt lar konflikter få hvile. Men Støre går altså i krigen midt i jula. En ting er at han angriper en politisk motstander på det aller giftigste vis, men han ripper også nok en gang opp i sårene på de pårørende etter Utøya. Dette utspillet kommer han til å angre på.

  • Truls

    hva med frimurerlosjen Støre?

  • StringerBell69

    ABB ble ikke ødelagt av sin mor, men av gjentakende mobbing/juling av innvandrere i sin barndom og ungdomstid. Han gav så AP skylden for dette og politikken med å hente inn flere ikke-vestlige innvandrere til vestkantskolene i oslo.

    • Richard Krogstad

      Har du dekning for dette? Han bodde såvidt jeg vet i Skøyen Terrasse – et halvblått område nedenfor Frognerparken. Kan ikke tenke meg at det var mange innvandrere der.

      • StringerBell69

        Jeg gikk på samme skole som ABB og vil si jeg har god dekning for å si dette. På slutten av 90 tallet ble det iverksatt en integreringspolitikk i Oslo som gikk ut på å sende ikke-vestlige innvandrere over på vestkantskolene i Oslo.
        Over natta ble det plutselig flere nye klasser som besto bare av innvandrere. Dette medførte store problemer, og mange nordmenn(også lærere og rektor) ble banket opp og truet hver eneste dag.. ABB falt midt oppi dette..

        • Richard Krogstad

          Dette burde du postet mer informasjon om et eller annet sted. Interressant – ettersom jeg selv ikke ble mer positiv til innvandring av å bo 25 år i Oslo fra 20 og utover.

    • ad1648

      Jeg tror han har løyet mye om oppveksten sin. Skal vi tro historiene hans må han ha Norgesrekord i å ha blitt banket opp av innvandrere.

  • Erik Sand

    Såvidt jeg forstår står bruk av terror fjernt fra de fleste partier i Norge, men fascismen står for kollektive løsninger som ligger nærmere AP-politikk enn FRPs vekt på liberalisme og personlig frihet.

  • Kjempebra Støre, fortsett snakke… Hver gang du snakker forsvinner tusenvis av velgere fra AP.

  • Nils Petter Mikkelsen

    Jeg mener å huske at det var en rettsak (direkteoverført på tv ?) og ABB ble dømt. Det JGS kommer med avslører mest ham og det som rører seg inni hodet hans. Kanskje bør AP se om det er mulig å få ham gjort partimessig tilregnelig slik at han blir gjort ansvarlig for alt det merkelige som renner ut av ham.

  • Terje Hauger

    Hvis dette er APs svar på valgnederlaget så er det godt nytt. For alle andre. Jo mer AP angriper Frp/Listhaug, jo dypere graver de seg selv ned i myra. Det står mer og mer klart at AP rett og slett ikke evner å utarbeide en politikk som kan vinne oppslutning, ja som de selv tror på. Deres siste forsøk var kravet om økte skatter som valgkampsak. AP er rett og slett i ferd med å stille seg selv på sidelinja i norsk politikk. Og hvor skulle vel nye friske ideer komme fra? LO? AUF? Kolberg? LOL.

    • ad1648

      Men FRP vinner nix og nada på hetsen mot Listhaug. Oppslutningen rundt FRP, som for 10 år siden i perioder var på rundt 30% står nå bom fast rundt 13-15% og de går ikke en millimeter høyere.

  • Cecilie_M

    Frekkheten og kynismens nådegave besitter Støre så visst!!

  • Antonio Derrica

    .. OG GODT ER DET!!!

  • Astraios

    Støre er tidenes svakeste AP-leder og mistrives tydeligvis i jobben sin. Men han har rikelig med venninner og venner i norsk presse og ikke minst i NRK.

    Vi husker en logrende Skavland som forsøkte å fremstille Støre som rene Messias som skulle komme tilbake på jorden og redde verden fra all ondskap (spesielt Frp).

    Og nå slår Tåkefyrsten tilbake og forsøker seg med brunskvetting, ved å bruke ABB for alt det er verdt i kampen mot regjeringspartiet Frp som har ryddet opp etter 8 år med rødgrønt forfall og handlingslammelse.

    Det er lenge siden AP bygget Norge.

  • Erik Pedersen

    Støre kommer vel selv fra et «ideologisk landskap» på høyresiden og er nå kjent for å skittkaste sine motstandere fremfor å fremme egne politiske standpunkter. Årsaken er nok at disse er ulne og svært uklare…

  • Sigmund Kvalnes

    AP-klanen skal være forsiktig med å snakke for høyt. De fleste spionene i Norge som spionerte til fordel for kommunistlandet Sovjet, var fra AP. Bl.a. den strørste spionen, Treholt.
    AP syntes så synd på Treholt etter at han ble dømt og kastet i fengsel, at de benådet han og slapp han fri lenge før straffen var sonet ferdig.
    Det har også vært mange spioner i AP som ikke er tatt. Etter kommunismens fall i 1989 ble Stasi-arkivene åpnet, men AP sørget for å holde de lukket for Norge til etter at alle saker hadde blitt foreldet etter 15-års regelen. De fleste av AP-pampene gikk da fri.
    AP spionerte systematisk for Sovjet etter krigen.
    DER HAR DU AP !!!

  • Balalaika

    Flott at Resett løfter frem dette. HRS kommenterer også denne saken slik MSM burde ha gjort – tror noen at slike motforestillinger til Støres utspill kommer frem i riksdekkende media?
    Hvis ikke – har du noengang tenkt på hvorfor?

    Les denne artikkelen så ser du hva annet MSM burde stilt Støre til veggs med i denne saken:
    https://www.rights.no/2017/12/store-med-akutt-behov-for-terrorhjelp/

    Også kan man jo hver for seg prøve å tenke litt på – hvorfor er det slik MSM opptrer?

  • kjellM

    Han setter stadig nye rekorder.

  • Skvatt

    So sant, so sant frå høgmoralske Støre sjølve. Her syner Han sin eigen høge moral for heile verda å sjå, og kor longt frå den sjuke moralen åt detta Framstegspartiet Han er. Og det lyt sjølvsagden gje det rette grunnlagjet for kritikk åt dei som røystar på detta Framstegspartiet at dei verte konfronterte med kva politikken åt partiet deira førde til 22. juli, lyt eg berre nemne. For hugs, det er jo ikkje handlingane sine denna Breivikj lyt sitje fengsla for, men haldningane hass’. Det var desse haldningane, som han delar med detta Framstegspartiet, som skapte heile ilska 22. juli. Og difor lyt dei au verte forbode i seg sjølve slik at ilska ikkje attek seg. Eg kan beint fram ikkje skjøna kvisleisen gode norske menneskje frå verdas beste land kan lata seg freista or slike haldningar og slik ill moral, når dei hev høgmoralske Støre og Hareide og deira altruisme og ufråvikjelege tru på eit varmt og inkluderande samfunn å sjå upp til. Nei, her lyt bispane og Kyrkja i øvregt taka grep og syna kva for side dei stend på, særlegt no i jolehøgtida lyt det vêre naudsynt. Jau!

  • Lars Eriksen

    Det er pinlig å se hvor fullstendig i tåkeheimen Støre fortsetter å være!
    Kanskje derfor det ikke er mye støtte for dette tullet på sosiale medier?

  • PerfectStranger

    Jeg fikk mitt liv ødelagt 22.juli.
    MEN, jeg skylder faktisk mer på AP enn ABB selv

  • Astraios

    Når AP og Støre også begynner å angripe frie nettsteder som Resett og Nettavisen ved å stemple sine kritikere som «useriøse» og «høyrekstreme» er de fare på ferde.

    De kritiserer Trump – men holder tyst om Maduro i Venezuela og gjør akkurat samme sak mot sine kritikere som våger si eliten imot.

  • Ivar Dahl Larsen

    Uansett terrorudåden i all sin grusomhet som ble begått, har den ingen Norsk partitilhørighet etter min mening, men snarere et opphav i en forskrudd hjerne. Hvem som sier hva i denne sammenhengen er umulig å stadfeste da disse er løsrevne sitater tatt ut av en sammenheng her, som ingen av oss som leser dette, kan verifisere her og nå ved å lese dette. Jeg er også svært optatt av hva Resett hadde som motto og mål med denne publikasjonen sin i startfasen og subjektivt javel, kan jeg ikke se at de har engang nærmet seg sine mål. Derimot har de vist liten objektivitet i den politiske debatten og klart tatt et standpunkt for høyre siden. Uavhengig objektivitet vile være å foretrekke, men den gang ei. Beklager Lurås, men jeg er ikke imponert!