Illustrasjonsbilder: Logoer, Oslo. Bunnpris Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

Flere tradisjonelle handelskjeder er i fritt fall i årets utgave av Norsk kundebarometer. – Varsellampene blinker, sier leder Pål Silseth.

annonse

Den årlige målingen av kundetilfredshet av 160 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi, viser at kundene er stadig mer misfornøyde med utviklingen.

Leder for Kundebarometeret Pål Silseth mener de fysiske butikkene kan bli et lett bytte for netthandelgiganter om de ikke tilpasser seg.

– Dette kan være et forvarsel på en kommende krise i varehandelen. Mange av disse butikkene er allerede utsatt for marginpress, og nordmenn liker netthandel, sier Silseth til Dagens Næringsliv.

Volvo topper barometeret med 84,6 poeng av 100. Det største fallet er det Skeidar som står for med en nedgang på 7,1 poeng til 61,2 poeng. Under 60 poeng, på bunnen av lista, ligger blant annet Joker og Bunnpris.

Ifølge avisen har det ofte vært mulig å forutse hvilke selskaper som vil stagnere basert på kundebarometeret.

– Alle som ligger under 60 poeng over tid, kjemper for livet, sier Silseth.

(©NTB)

Resett trenger din hjelp

Du kan støtte oss på Vipps nummer 124526.
Bankoverføring til kontonummer 1503.94.12826.
SMS "Resett fast" (59,- pr. mnd.) eller SMS "Resett" (200,- en gang) til 2474.

NB: Dette er helt separat fra Resett-abonnement og gir ikke tilgang til abonnementsinnhold. Resett-abonnement finner du ved å trykke her.