Mediekonsernet Schibsted økte omsetningen i første kvartal med 9 prosent målt mot samme periode i fjor og økte overskuddet til 169 millioner kroner.
Første kvartal i fjor hadde Schibsted en omsetning på akkurat 4 milliarder kroner. I år steg omsetningen til 4,357 milliarder, Etter skatt endte resultatet på 169 millioner kroner, mot 43 millioner kroner året før.
– I første kvartal økte vi lønnsomheten og kontantstrømmen, drevet av sterk vekst i Markedsplasser og Schibsted Vekst, sier konsernsjef Rolv Erik Ryssdal i en børsmelding fra selskapet
I meldingen framheves det også at VG og svenske Aftonbladet leverer bedre avkastning på nettvirksomheten, mens de andre avisene i konsernet vokser på digitalt abonnement.
Inntektene fra den nettbaserte virksomheten er nå VGs største inntektskilde, skriver Dagens Næringsliv. I første kvartal kom 235 millioner kroner fra digitale inntekter, mens papiravisen sto for en omsetning på 208 millioner kroner.
(©NTB)