Den nye reklamefilmen til DNB fremmer flerkoneri. Foto: skjermbilde DNB reklamefilm.

Samfunnsdebbatant Espen Ottosen reagerer på DNBs nye reklamefilm som fremmer polygami.

Reklamefilmen til DNB er til støtte til Pride og ble lagt ut på Facebook for to uker siden med teksten «Hva kan du egentlig si om en person, KUN basert på et bilde? «.

«Familier kommer i alle former og alle er like riktige» er budskapet til DNB som viser homofile Nicholas med Jean (som er trans) og Monica (som kalles «bi-curious»).

Espen Ottosen, samfunnsdebattant og teolog.

Den norske samfunnsdebattanten og teolog Espen Ottosen reagerer på at DNB fremmer polygami, og spør i et innlegg på Facebook om DNB kunne erstattet homofile Nicholas med en muslimsk mann.

– Hvor dypt stikker DNBs støtte til polygamiet? Kunne Nicholas og hans to partnere vært erstattet med en muslimsk mann som har to koner (og ti barn), spør Ottosen.