Det viser de ferske lesertallene fra Mediebedriftenes Landsforening, ifølge Kampanje , der også Hjemmet og Illustrert Vitenskap har passert kjendisbladet.
Pondus-redaktør Tormod Løkling synes førsteplassen er fullt fortjent.
– Vi synes jo at vi lager et skammelig bra produkt, og dette viser jo bare at det norske folk er veldig kvalitetsbevisst. Norge får ofte tyn fordi vi går med tennissokker i sandalene, men her viser vi at vi er veldig kvalitetsbevisste på den kulturelle fronten, sier Løkling til Kampanje.
Serieskaper Frode Øverli akter ikke å la Pondus og Jokke hvile på laurbærene. Han varsler overfor Kampanje «store omveltninger i hverdagen» til karakterene i Pondus-universet.
– Pondus har tatt små kvantesprang innimellom der det skjer dramatiske ting i hverdagen til figurene, men i motsetning til andre serier står det litt mer stille tids- og utviklingsmessig. Utfordringen og planen nå, er å gi figurene nye utfordringer, sier Øverli til Kampanje.
Selv har tegneserieskaperen fortsatt litt på lager.
– Jeg har ikke tenkt å gi meg enda. Har merkelig nok mer jeg vil fortelle, lyder det.
Frode Øverli er også ute med boken «Rockestreker», der han har illustrert forfatter Bård Oses 250 røverhistorier fra rockebransjen. Allerede på lanseringen sist helg lovet Øverli og Ose ny bok.