Like brått som Vipps brøt kundeforholdet, så har de nå snudd.
Resett fikk tirsdag i 17.40-tiden formellt beskjed om at betaling til Vipps fungerer som normalt. Det var Elisabeth Barrie (Produkthode) som opplyste om det.
Hun beklaget at Resett var utestengt uten forutgående varsel, og opplyste om at tjenesten nå var gjenopprettet.
Hun skriver i en senere epost følgende:
– Det fremstår som om vi har gitt en uttalelse til Resett om deres virke, det har vi ikke gjort. I Vipps er det rutine å skru av brukersteder når de bryter med våre vilkår, og i dette tilfellet misbruker vår merkevare med villedende informasjon.
– Vi driver med betalingstjenester og går ikke inn i hva tjenestene brukes til, så lenge de opererer innenfor norsk lov og våre vilkår. Tjenesten er nå skrudd på etter en tilbakemelding til Resett, og vi forutsetter at det ikke gis uttalelser på vegne av vår merkevare i fremtiden.
– Våre folk så artikkelen og så dette som et mulig brudd på våre vilkår da headingen i artikkelen kan gi inntrykk av at Vipps støtter Resett. Vi har skrudd på tjenesten og ser nå ferdige med saken, avslutter hun.
Det er denne overskriften hun referer til: