Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

– Tjenesten fungerer som normalt, opplyser kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID til NTB like over klokka 15.

annonse

Problemet gjaldt kun BankID på mobil for Telenor-kunder, mens resten av tjenesten fungerte som normalt.

Kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID anbefaler å bruke vanlig kodebrikke, skriver Dagens Næringsliv.

– Vi jobber med våre samarbeidspartnere for å løse saken. I mellomtiden anbefaler vi kunder som bruker Telenor som sin operatør å bruke vanlig kodebrikke, sier Kjærnes.

Det arbeides med å rette opp problemet, som skal ha vart i underkant av en time.

Så langt skal både DNB og Nordea være berørt.

Resett trenger din hjelp

Du kan støtte oss på Vipps nummer 124526.
Bankoverføring til kontonummer 1503.94.12826.
SMS "Resett fast" (59,- pr. mnd.) eller SMS "Resett" (200,- en gang) til 2474.

NB: Dette er helt separat fra Resett-abonnement og gir ikke tilgang til abonnementsinnhold. Resett-abonnement finner du ved å trykke her.