Skjermdump fra Twitter.
annonse
annonse

– En tweet rett ut av boken til Trump og Listhaug.

I et innlegg på Twitter går en bruker som kaller seg Seth Piper, som fremstår som en person med politisk ståsted i MDG, til frontalangrep på en reklamekampanje fra Discovery, som er laget i forbindelse med vinter-OL.

Den aktuelle kampanjen har slagordet «Vinteren er vårt DNA. La oss vise hva vi er laget av», som parert med et bilde av en rekke kjente, norske vintersportsutøvere.

annonse

Kampanjen går ikke upåaktet hen i det «antirasistiske» miljøet i Norge. Seth Piper er altså en av de som reagerer negativt på bruken av ordet DNA.

– Definitivt ingen rasistiske undertoner å se her, skriver Piper ironisk i Twitter-posten, der det er lagt ved et bilde av reklameplakaten.

annonse

Diskusjon

Innlegget har fremprovosert mange reaksjoner, hvorav mange er negative. Flere Twitter-brukere mener at Piper ser spøkelser på høylys dag.

– Går da faen ikke an å si noe uten at en eller annen tulling med «he/him» i bioen skal kalle det rasistisk, skriver en person, og viser til at Seth Piper har oppført sine pronomen i Twitter-bioen sin.

– Hvis man ser plakaten i beste mening. Kan det ikke handle om at å være norsk er å være god på ski? spør en annen person.

– En tweet rett ut av boken til Trump og Listhaug; skap en konflikt ved å tolke noe i absolutt verste mening og fyr opp under det. Setter på ingen måte søkelyset på rasismeproblematikken, men øker polarisering, fjerner fokus ordentlige saker, og gjør verden litt mer konfliktfylt, skriver en tredje.

Skjermdump fra Twitter.

Resett har søkt Seth Piper for en kommentar til saken via Twitter. Vi har også sendt en forespørsel til Discovery, som foreløpig ikke har svart.

Tegn abonnement eller støtt oss på andre måter hvis du ønsker at Resett skal bestå som en motvekt til de etablerte og statsstøttede mediene i Norge.

Vipps 124526
Bankkonto 1503.94.12826
SMS “Resett” (200,- en gang) til 2474

annonse
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon