Hovedkontoret til Norsk Tipping på Hamar. Foto: Terje Bendiksby / NTB scanpix
Norsk Tipping allierer seg med europeiske statlige spillselskaper for å få unge mer interesserte i statlige pengespill.

– Den digitale veksten i spillbransjen har vært enorm, og det har vært en utfordring å møte kundeforventningene, spesielt hos de unge, sier Morten Eriksen til E24.

Han var inntil nylig direktør for distribusjon i Norsk Tipping, men som nå leder et nytt selskap eid av Norsk Tipping og de statlige spillselskapene i Finland, Danmark og Frankrike.

– Unge spillere vil ha hurtige premier, og ønsker å se resultatet med en gang. Disse spillerne er enda mer opptatt av pengespill med godt innhold og god tilgjengelighet, sier Eriksen.

Samarbeidet med de andre store spillselskapene gjør at man ikke lenger bare lager spill til fem millioner spillere i Norge, men i prinsippet lager pengespill for 80 millioner mennesker – noe som betyr mer penger i potten.

– Ved å samarbeide med andre selskaper skaper vi større kundegrunnlag, og gir oss muligheten til å ha større premier. Store premier er etterspurt av kundene, og Viking Lotto og Eurojackpot er gode eksempler på dette, sier Eriksen.

Norsk Tipping frisker også opp logo for 100 millioner kroner. Men noen store endringer på den 20 år gamle logoen er det ikke. Det velkjente krysset fra 1948 beholdes, med litt mindre modifikasjoner, mens den blå bakgrunnen forsvinner og fonten blir byttet.

(©NTB)