Illustrasjonsbilde. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

Lesertallene til Resett fortsetter å stige. For mars er det spesielt økningen i antall leste sider som har gjort et hopp.

Økningen fra desember 2018 er på 72 prosent, fra 5.1 millioner sidevisninger i desember til 8,8 millioner sidevisninger i mars 2019. Resett når 500.000 unike brukere i måneden.

Under ser dere utviklingen siden lansering i august 2017.

 

 

Annonsere på Resett – tenk kreativt

Vi begynner å få et betydelig nedslagsfelt og er i henhold til bransjebladet Journalisten.no blant «topp 15 av de redaksjonelle nettstedene» i Norge. Alt annet like, skulle vi derfor vært interessante for annonsører.

Men det er ingen tvil om at de store annonsørene tar aktive grep for å hindre at deres annonser vises på Resett gjennom de automatiserte annonsebørsene. Vi byttet børs i november 2018, og da var det noen korte uker med annonser på Resett som ikke skilte seg så mye fra MSM. Men så ble vi blokkert av annonsør etter annonsør nok en gang.

Disse aktive tiltakene fra annonsører og deres mediebyråer for å boikotte Resett går naturligvis ut over prisingen på annonser. For dette systemet er en børs hvor prisen bestemmes av tilbud og etterspørsel. Norske annonsører kan få vist en annonse for en leser på Resett til bare 5-10% av prisen de må betale for den samme leseren som er innom på Nettavisen eller Dagbladet. Men likevel velger de oss bort.

Men hvilke muligheter gir denne situasjonen? Vel, for det første er det kritikk annonsørene er redde for. Det vil si publisitet for at de annonserer på Resett. Det politisk korrekte hylekoret (med Filter Nyheter i en sannsynlig sentral rolle) vil forsøke å henge ut disse annonsørene, spørre om de står inne for det Resett skriver osv. Hensikten til de politisk korrekte er selvfølgelig nettopp å redusere inntektene til Resett.

Resetts lesere kjenner denne dynamikken godt, og vi har meget lojale og engasjerte lesere. Dersom det dukker opp annonser på Resett, spesielt om de kommer som direkte kampanjer, er dette et tydelig tegn på mot hos annonsørene. De har tatt et valg om å annonsere på Resett. Min antakelse er at våre lesere vil bli spesielt interessert i å faktisk benytte tjenestene og produktene til slike annonsører.

Og samtidig vil man få en eksponering ut over Resetts vanlige lesere. For at noen annonserer på Resett, vil bli en sak i seg selv.

Det vil ikke være alle produkter og tjenester som vil egne seg for en slik «in your face» annonseringsstrategi, men at det finnes bedrifter i Norge som definitivt kan profitere på oppmerksomhet, og som ikke minst kan selge produkter til noen av Resetts flere hundre tusen lesere.

Man kan rett og slett kan få veldig mye oppmerksomhet, samt velvillige og lojale kunder, til en svært lav pris.

Ta kontakt på [email protected] hvis dere ønsker å ta en uformell prat om det med oss. Siden de etablerte dinosaurene boikotter Resett, har vi mye annonseplass ledig til en meget rimelig penge.

Og som vist over, det er ikke så mange nettsteder i Norge med nærmere 10 millioner sidevisninger per måned. Og vi vokser fortsatt..