Discovery Networks Norway, som blant annet eier TVNorge, kutter 13 årsverk i en omfattende omstillingsprosess.
– Vår viktigste prioritering fremover er å øke investeringene i norsk innhold og digitale tjenester, og styrke den digitale kompetansen. Det er helt nødvendig for å lykkes i det norske TV-markedet. Men det innebærer også at vi hele tiden må søke løsninger som frigjør midler til nettopp dette. Og det innebærer noen ganger noen tøffe valg, sier Discovery-sjef Tine Austvoll Jensen ifølge Kampanje.com.
Austvoll Jensen sier ifølge Medier24 at de nå skal vurdere hvordan de kan effektivisere driften og utnytte deler av innholdet sitt bedre på tvers av virksomheten i Norden og ellers internasjonalt.
– Omstilling er ingen quick fix. Vi opererer i et marked som er i stadig endring, og må derfor kontinuerlig utfordre oss selv på å tenke nytt, og ikke gro fast i gamle strukturer. Og vi må ta grep når vi er på offensiven. Da er sjansen størst for å lykkes, sier Discovery-sjefen.
Den norske delen av det internasjonale mediekonsernet driver i dag foruten TVNorge, også kanalene FEM, MAX, Vox, Europsport Norge, Discovery Channel og TLC.
(©NTB)