Rektor Curt Rice ved Høyskolen i Oslo og Akershus holder pressekonferanse om at Høgskolen i Oslo og Akershus skifter navn fra HiOA til OsloMet Storbyuniversitetet. Oslo Metropolitan University som den engelske versjonen. Foto: Terje Bendiksby / NTB scanpix

Universitetet Oslo Met har et budsjett på 15 millioner for utvikling av sin nye visuell profil, ifølge Universitas.

– Dette inkluderer å utvikle profil for, implementere, lansere og markedsføre det nye universitetet, sier Sverre Molandsveen, kommunikasjonsdirektør for Oslo Met, til studentavisa.

Tallet presentert av Universitas inkluderer blant annet utgifter på snaut 1,5 millioner i forbindelse med utvikling av OsloMets nye visuelle profil. Designbyrået Uniform har fått 850.000 i honorar for å ha designet selve logoen.

Samtidig regner Oslo Met med å måtte bruke 5 millioner kroner på å bytte ut skilt ved utdanningsinstitusjonens læresteder. Utskiftningen av skilt kommer etter at Oslo Met i januar byttet navn fra Høgskolen i Oslo og Akershus.

Navneendringen skjedde samme måned som utdanningsinstitusjonen fikk universitetsstatus.

(©NTB)

Advertisements

Velkommen til Resetts kommentarfelt

Kommentarer forhåndsmodereres, det kan derfor ta noe tid før de dukker opp i kommentarfeltet. Skriv gjerne kort. Resett tar ikke ansvar for lenker til andre sider og for filmlenker. Resett står ikke inne for meningene som uttrykkes av den enkelte kommentator. Alvorlige personangrep, hets, trusler og oppfordring til vold, spamming, trolling og avsporing av debatten er ikke tillatt. Det oppfordres til normal høflighet. Resett forbeholder seg retten til å fjerne enhver kommentar uten begrunnelse. Ved å kommentere her godtar du disse betingelsene. Gjentatte brudd på betingelsene kan føre til utestengelse.
Har du spørsmål knyttet til kommentarfeltet kan du sende det til [email protected]