Lan Marie Nguyen Berg, byråd for miljø og samferdsel, Oslo. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
Del saken
  • 815
  •  
  •  
  •  
  •  

Byrådssekretær Daniel Rees mener en flere kilometer lang tunnel for syklister er en god løsning for Norges hovedstad. – Dette er et enormt kostbart og stort prosjekt, sier en ekspert på tunneler.

Ifølge Nyhetsavisen Ja til bilen i Oslo er dette et av flere løfter Miljøpartiet De Grønne (MDG) vil forsøke å realisere i Oslo fra 2019 til 2023.

Daniel Rees. Foto: Skjerbilde Twitter.

Se også: Ja til bilen i Oslo: Byrådet tvinger utbyggere til å bygge tusenvis av parkeringsplasser for sykkel

Det er i forbindelse programarbeidet det kommer frem hvilke grandiose tunneldrømmer den politiske rådgiveren har. En sykkeltunnel under Oslo kan fort koste 100.000 kroner per meter i tillegg til store utfordringer for rømningsveier og luftkvalitet.

Se også: MDG vil gi alle fri på verdens miljødag

Resett er en dugnad og trenger lesernes hjelp. Donasjoner fra dere holder hjulene i gang. Tusen takk!

  • kr
Eller betal til kontonummer 1503.94.12826
Vårt vipps-nummer er 124526
SMS: Støtt oss med et fast beløp på 59 kr pr måned ved å sende “Resett fast” til 2474
SMS: Støtt oss med et enkeltbeløp på 200 kr ved å sende “Resett” til 2474
Andre måter å donere på finner du på Støtt oss siden.
  • 815
  •  
  •  
  •  
  •  

Velkommen til Resetts kommentarfelt

Kommentarer forhåndsmodereres, det kan derfor ta noe tid før de dukker opp i kommentarfeltet. Skriv gjerne kort. Resett tar ikke ansvar for lenker til andre sider og for filmlenker. Resett står ikke inne for meningene som uttrykkes av den enkelte kommentator. Alvorlige personangrep, hets, trusler og oppfordring til vold, spamming, trolling og avsporing av debatten er ikke tillatt. Det oppfordres til normal høflighet. Resett forbeholder seg retten til å fjerne enhver kommentar uten begrunnelse. Ved å kommentere her godtar du disse betingelsene. Gjentatte brudd på betingelsene kan føre til utestengelse.
Har du spørsmål knyttet til kommentarfeltet kan du sende det til [email protected]