Det går dårlig for Filter Media. Til tross for økt omsetning gikk medieselskapet nok en gang med et stort underskudd i fjor.
Det fremgår av ferske regnskapstall at Filter Media, som er driftsselskapet til Filter Nyheter, Filter Film og Filter Partner, i 2018 gikk med et underskudd på 2,6 millioner kroner. Dette rapporterer Medier24. Resultatet er noe dårligere enn året før, da selskapet hadde 2,3 millioner i minus på bunnlinjen.
Dette skjer til tross at omsetningen nesten er doblet, fra 5,2 millioner til 9,3 millioner. Parallelt med økningen i inntekter har nemlig kostnadene skutt i været.
Les også: Resett gikk med underskudd i 2018, men pilene peker opp
Sier seg likevel fornøyd
Likevel sier mediegründer Even Aas-Eng til Medier24 at de er fornøyde med fjoråret.
– Vi er veldig godt fornøyde med 2018 for Filter Media. Årsaken til det er den enorme veksten på inntektssiden. Det er aldri gøy å tape penger, men vi investerer i medievirksomheten. Tapet plager oss ikke, men vi skulle gjerne ha vært i pluss, Aas-Eng.
– Så lenge omsetningen øker i den grad vi ønsker, så kommer vi til å holde frem med å inverstere penger. Vi mener vi har knekt koden ved å ha en forretningsmodell som gir journalistikken gratis og tilgjengelig, samtidig som den gir en farbar økonomi.