Holdningene våre har en årsak. Helt grunnleggende har vi noen medfødte egenskaper eller tendenser, men de justeres og fylles ut med kultur og ting som er innlært.

Mange av oss er forundret over den politikk vestlige land har ført de siste årene. Innvandring skaper både økonomiske, sosiale, kulturelle og politiske problemer. Men disse problemene underslås av de etablerte mediene. Nettopp denne mangelen på realisme og oppriktighet gjorde opprettelsen av Resett nødvendig. Lider vestlige samfunn av patologisk altruisme?

I en tekst på Resett søndag fremla forfatteren av en masteroppgave et meget godt bidrag til svaret på hvorfor denne virkelighetsfjerne beskrivelsen av den fremmedkulturelle innvandringen har vært så utbredt. Vedkommende har studert norske lærebøker i historie som brukes på ungdomsskoler og videregående. Han skriver:

– Det mest oppsiktsvekkende funnet i min oppgave er hvor konsekvent europeere fremstilles som «overgripere», i motsetning til andre kulturer og folkeslag som hele tiden innehar en offerrolle. For å tallfeste dette funnet tok jeg for meg samtlige beskrivelser i lærebøkene av massakrer, massedrap, folkemord, nedslakting osv i kapitlene om middelalderen. Det jeg kom frem til var at dette forekommer ved 25 forskjellige anledninger i kapitlene om middelalderen. I alle tilfeller er europeere i en overgriperrolle, og i de aller fleste tilfellene er enten jøder eller muslimer plassert i en offerrolle.

Hans systematiske gjennomgang bekrefter det mange har oppfattet anekdotisk tidligere. Vi mistror vår egen historie og kultur, mens vi unnskylder og skjønnmaler andres. Vi er overgripere, de er ofre.

Les også: Indoktrinering i grunnskolen

Konsekvensene av dette er at folk flest ikke forstår de problemene fremmedkulturell innvandring fører til før de opplever det på kroppen selv. Fra sosialiseringsprosessene i skoleverket har de blitt gitt direkte feilinformasjon. Vi og våre forfedre er onde, mens «de andre» er gode. Dermed er det også lett å tenke at problemene ved innvandring ikke skyldes de som innvandrer og deres kultur, men i all hovedsak oss og vår «rasisme».

Det er ikke islam det er et problem med, det er vår intoleranse og «islamofobi».

Og fra «indoktrineringen» og feilinformasjonen i skoleverket, skapes også holdningene til de som jobber i de etablerte mediene (MSM), i offentlige etater, blant lærere (i en stadig reproduksjon), blant politikere og blant velgere. Hovedproblemet er uvitenhet, eller altså direkte feilinformasjon.

Og denne feilinformasjonen har vært forankret i et ideologisk paradigme med stor utbredelse i akademia og i venstreorienterte politisk partier, herunder i Norge i Arbeiderpartiet.

Jeg har sagt det før og gjentar det nå. Det er i skoleverket og i sosialiseringsprosessene vi må gripe inn hvis vi skal endre Naive Norge. Vi kan ikke lenger akseptere et slikt falskt og selvhatende pensum som produserer naive unge mennesker på løpende bånd, mennesker som deretter flokker seg rundt de politiske partiene som i sitt program er mest i overenstemmelse med det som blir prediket i skolen, dvs. SV, MDG, Rødt og Ap.

Det subtilt formidlede selvhatet i skolepensum ødelegger oss som nasjon og velferdssamfunn.

Hører dere, Jan Tore Sanner og Erna Solberg..

Les også: Utdanningsdirektoratet «svarer» (ikke) på spørsmål om multikulturalisme