Advokat Jon Wessel-Aas. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

Kan kjendisadvokat Jon Wessel-Aas ha dummet seg ut på Twitter?

– Endelig har Resett funnet en match mellom annonsør og bloggens identitet, skrev Wessel-Aas humoristisk på det sosiale mediet langfredag.

Les også: Norske politikere vil stoppe Resett – tegn medlemskap for bekjempe deres sensur

Den venstreorienterte advokaten la deretter til et skjermbilde av annonsen som dukket opp på hans egen nettleser som førte til datingsiden rampetepiker.no (som til opplysning har større baller enn Petter Stordalen til å annonsere hos Resett).

Men morsomheten var muligens en smule forhastet.

Som de fleste andre aktører hos Google Ads bruker rampetepiker.no «retargeting annonsering», som betyr at dersom du har besøkt deres hjemmeside, vil annonsene deres dukke opp også på andre nettsider du besøker.

Se videointervju: Helge Lurås tar en prat med Jon Wessel-Aas

I kommentarfeltet er det flere som påpeker dette.

– Har ikke sett den annonsen. Kanskje litt grisegutt-surfing som er årsaken, skriver en person.

– Du må ha overraskende lite kompetanse på Internett. Annonser har ingenting med Resett å gjøre, men kommer opp som forslag til DEG og ikke Resett. Søk på en by og du vil få annonser om hotell og fly i område på no time. Hvorfor du får opp rampete jenter vet du nesten best selv, skriver en annen.

Under følger andre reaksjoner:

 

 

Rampetepiker.no støtter også ytringsfriheten. Gjør derfor som Wessel-Aas og besøk nettsiden deres, og klikk på annonsene til selskaper som Resett som nekter å gi etter for sabotør-aktivistene.

Les også: Sterke reaksjoner på politikernes boikottaksjon – De første tusen «Resett-medlemskap» er nå passert